اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2020-11-02

عنوان : ( اشتغال پذیری در رشته علوم تربیتی از طریق سازوکار کارآفرینی آموزشی )

نویسندگان: داود قرونه ء ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی آموزش عالی کشور مسئله بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی است. این مسئله کم و بیش گریبان‌گیر همه رشته‌های دانشگاهی و از جمله رشته‌های زیرمجموعه علوم تربیتی است. در سال‌های اخیر، رویکردی برای مواجهه با این چالش عمده معرفی شده است و آن کارآفرینی آموزشی است. کارآفرینی روشی نوینی برای سازندگی، ایجاد کسب‌وکار، خلاقیت، نوآوری و توسعه پایدار ملی است که توجه ویژه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را به خود معطوف داشته است (لطف‌الله‌زاده و عاقلی، 1393). تجارب کشورهای مختلف نشان می‌دهد که این الگو می‌تواند در حوزه‌های مختلف علوم از جمله علوم رفتاری و علوم تربیتی تأثیرات مثبتی بر توسعه علمی و اقتصادی داشته باشد (هس ، 2006). کارآفرینی آموزشی رویکردی نوین در حوزه فعالیت‌های آموزشی است که می‌تواند یک ارزش افزوده قابل توجه برای نظام آموزشی فراهم نماید. امروزه که فعالیت‌های آموزشی به سمت و سوی خودکارفرمایی و خود اشتغالی پیش می‌رود، کارآفرینی آموزشی و کارآفرینان آموزشی نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصاد آموزش ایفا می‌کنند. همچنین، کارآفرینی آموزشی با ایجاد فرصت‌های شغلی آموزشی و تولید ثروت و بهبود شرایط اقتصادی پیش‌زمینه‌ای اساسی برای ارتقای سطح آموزشی و تربیتی جامعه فراهم می‌آورد.

کلمات کلیدی

, اشتغال پذیری, کارآفرینی آموزشی, علوم تربیتی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1085265,
author = {قرونه ء, داود},
title = {اشتغال پذیری در رشته علوم تربیتی از طریق سازوکار کارآفرینی آموزشی},
booktitle = {اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال},
year = {2020},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {اشتغال پذیری، کارآفرینی آموزشی، علوم تربیتی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T اشتغال پذیری در رشته علوم تربیتی از طریق سازوکار کارآفرینی آموزشی
%A قرونه ء, داود
%J اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال
%D 2020

[Download]