کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران, دوره (10), شماره (1), سال (2021-6) , صفحات (1-13)

عنوان : ( ارزیابی کارایی و محک زنی مناطق در یکی از شرکت های توزیع برق با استفاده از مدل مدیریت دارایی‌های روشنایی معابر )

نویسندگان: رضا قطب الدینی , حیدر طوسیان شاندیز ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

شرکت‌های توزیع برق سرویس و نگهداری روشنایی معابر را که به منظور ایجاد امنیت اجتماعی و عبور ومرور احداث شده اند، انجام می دهند. با گسترش شهرها توسعه روشنایی معابر امری اجتناب ناپذیر است، و نتیجه آن انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید است. علاوه بر این اجرای برنامه سرویس و نگهداری روشنایی موجود، هزینه‌های قابل‌توجهی را به شرکت های توزیع تحمیل می‌نماید. از آنجائی که روش های ارزیابی کارایی روی شاخص های کلیدی عملکرد تمرکز دارند و در نهایت میزان کارایی نسبی را براساس ترکیبی از شاخص های کلیدی در اختیار شرکت های توزیع قرار می دهند، لذا بررسی عوامل موثر بر کارایی و تنظیم اهداف اقتصادی بایستی بعنوان اقدامی ثانویه از طریق شرکت های توزیع انجام شود. در این تحقیق با استفاده از مدل مدیریت دارایی های روشنایی معابر و بدون نیاز به اقدام ثانویه، همزمان با ارزیابی کارایی و محک زنی مناطق، ابزاری برای تنظیم اهداف اقتصادی در سرمایه‌گذاری اولیه و سرویس و نگهداری دوره عمر روشنایی معابر به شرکت توانیر و شرکت توزیع پیشنهاد می شود. این مدل با استفاده از اطلاعات سازندگان در خصوص عمر نامی قطعات، امکان مقایسه هزینه ها براساس عمر نامی و واقعی را برای شرکت توزیع فراهم می‌نماید. نتایج نشان می دهد که هزینه‌های نگهداری واقعی بصورت قابل توجهی بیش از هزینه های نگهداری براساس عمر نامی قطعات می باشد.

کلمات کلیدی

, مدیریت دارائی, روشنایی معابر, سیستم‌های پویا.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1085663,
author = {رضا قطب الدینی and طوسیان شاندیز, حیدر},
title = {ارزیابی کارایی و محک زنی مناطق در یکی از شرکت های توزیع برق با استفاده از مدل مدیریت دارایی‌های روشنایی معابر},
journal = {کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران},
year = {2021},
volume = {10},
number = {1},
month = {June},
issn = {2322-2344},
pages = {1--13},
numpages = {12},
keywords = {مدیریت دارائی، روشنایی معابر، سیستم‌های پویا.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T ارزیابی کارایی و محک زنی مناطق در یکی از شرکت های توزیع برق با استفاده از مدل مدیریت دارایی‌های روشنایی معابر
%A رضا قطب الدینی
%A طوسیان شاندیز, حیدر
%J کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران
%@ 2322-2344
%D 2021

[Download]