عنوان : ( شناسایی عوامل مؤثر بر برندسازی ورزشی شهر مشهد: یک مطالعه کیفی به شیوه تحلیل محتوا )
نویسندگان: مهدی سلیمی , محمد کشتی دار , زهرا سادات میرزازاده , امید علی خوارزمی , سیدمرتضی عظیم زاده ,چکیده
چکیده امروزه برندسازی شهری، باعث افزایش جذابیت شهر میشود درنتیجه سرمایهگذاران تصمیم به سرمایه-گذاری بیشتری در آن شهر میکنند و اینمهم موجبات توسعه پایدار اقتصادی برای شهر را فراهم می-آورد. هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر برندسازی ورزشی شهرمشهد ازطریق راهبرد تحلیل محتوا میباشد. روش پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ روش کیفی است که از راهبرد تحلیل محتوا استفادهشده است. جامعهآماری پژوهش شامل، اساتید دانشگاهی در رشته مدیریت ورزشی و مدیریت در دانشگاههای کشور(متخصص درزمینۀ برند و برندشهری)، مدیران شهری، محققین دارای مدرک دکتری در زمینه برند شهری و گردشگران شهرمشهد که دارای مدرک دکتری بودند و روش نمونهگیری دراین پژوهش هدفمند و با توجه به اشباع دادهها با 22نفر از افراد جامعه آماری مصاحبه انجام گردید. یافتههای بخش کیفی نشان دادکه برندسازی شهرمشهد شامل 5مؤلفه اصلی هویت برند، شخصیت برند، تصویر برند، ارزش ویژه برند و تعهد ذینفعان و 17مؤلفه فرعی و تعداد زیادی زیرمؤلفه بودند. باتوجه به نتایج بدست آمده بهبود وضعیت اقتصادی، فرهنگی، زیرساخت، حملونقل، تصویر و شخصیت برند شهر و شناخت بخش تاریخی شهر؛ همچنین افزایش آگاهی، وفاداری، تداعی و ارزش ادراکشده گردشگران و تعهد ساکنین و گردشگران و افزایش سرمایهگذاران در بخش ورزشی نقش مهمی در برندسازی ورزشی شهر مشهد دارند.
کلمات کلیدی
برند شهری مشهد گردشگری شهری بازاریابی مکان تحلیل محتوا@article{paperid:1085828,
author = {سلیمی, مهدی and کشتی دار, محمد and میرزازاده, زهرا سادات and خوارزمی, امید علی and عظیم زاده, سیدمرتضی},
title = {شناسایی عوامل مؤثر بر برندسازی ورزشی شهر مشهد: یک مطالعه کیفی به شیوه تحلیل محتوا},
journal = {مدیریت ورزشی},
year = {},
issn = {2008-9341},
keywords = {برند شهری مشهد گردشگری شهری بازاریابی مکان تحلیل محتوا},
}
%0 Journal Article
%T شناسایی عوامل مؤثر بر برندسازی ورزشی شهر مشهد: یک مطالعه کیفی به شیوه تحلیل محتوا
%A سلیمی, مهدی
%A کشتی دار, محمد
%A میرزازاده, زهرا سادات
%A خوارزمی, امید علی
%A عظیم زاده, سیدمرتضی
%J مدیریت ورزشی
%@ 2008-9341
%D