عنوان : ( بررسی اثر ضخامت، انحنا و محل ماکزیمم ضخامت بر روی بال نامحدود موج دار )
نویسندگان: امیرفرهنگ نیکخو , علی اسماعیلی ,چکیده
هواپیما های بدون سرنشین در مقایسه با هواپیماهای دیگر، جزو پرنده هایی هستند که از نظر ابعادی اندازه کوچکی داشته و با توجه به جثه ی کوچک و سرعت پروازی کمِ آن ها، معمولاً ازجنبه نیروهای آیرودینامیکی همواره با مشکلات زیادی روبه رو هستند. ازجمله اینکه عملکرد آیرودینامیکی آن ها بسیار تحت تاثیر شرایط و رژیم پروازی قرار میگیرد. به منظور افزایش قدرت مانورپذیری و بهبود عملکرد ریزپرنده های بال ثابت، از یک روش کنترل غیر-فعال به عنوان موج دار کردن لبه حمله، بر روی بال های آن ها استفاده میشود که پدیده واماندگی را خنثی می کند. ولی تشکیل حباب های جدایش آرام در زوایای قبل از زاویه واماندگی، منجر به کاهش ضریب برآ و پسای بال میشود. از آنجایی که ویژگی های هندسی بالواره مبنا نظیر ضخامت، محل ماکزیمم ضخامت و انحنای بالواره میتواند بر نحوه شکلگیری این حبابها اثر بگذارد لذا در این تحقیق به بررسی تاثیر این سه پارامتر هندسی بر روی مشخصات آیرودینامیکی بال نامحدود با لبه حمله موج دار پرداخته شده و به خصوص این اثرات را در زاویه قبل از واماندگی مورد بررسی قرار گرفته است.
کلمات کلیدی
, بال نامحدود سینوسی, ضخامت, انحنا, ماکزیمم ضخامت, نیروهای آیرودینامیکی@inproceedings{paperid:1085980,
author = {نیکخو, امیرفرهنگ and اسماعیلی, علی},
title = {بررسی اثر ضخامت، انحنا و محل ماکزیمم ضخامت بر روی بال نامحدود موج دار},
booktitle = {نوزدهمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران},
year = {2021},
location = {تهران, ايران},
keywords = {بال نامحدود سینوسی-ضخامت-انحنا-ماکزیمم ضخامت-نیروهای آیرودینامیکی},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی اثر ضخامت، انحنا و محل ماکزیمم ضخامت بر روی بال نامحدود موج دار
%A نیکخو, امیرفرهنگ
%A اسماعیلی, علی
%J نوزدهمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران
%D 2021