مطالعات رسانه های نوین, دوره (6), شماره (23), سال (2020-9) , صفحات (30-65)

عنوان : ( تناسب یابی هنجارهای عمل و تعامل در اینستاگرام با ساختار آن )

نویسندگان: مصطفی غنی زاده , علی یوسفی , غلامرضا صدیق اورعی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عکس محور است که در سال های اخیر در بین ایرانیان محبوبیت فراوانی را به دست آورده. هنجارهای عمل و تعامل در این شبکه اجتماعی ویژگی های خاص خود را دارد که با تعامل حضوری متفاوت است. کیفیت این تفاوت برای جامعه شناسان مبهم و ناشناخته می باشد. بخش اصلی این تفاوت به علت ماهیت برخط بودن این شبکه اجتماعی و ساختار خاص آن است. منظور از ساختار در فضای اینستاگرام، همان بخش های طراحی شده توسط طراحان است که امکاناتی را برای کنش ایجاد می نماید و محدودیت هایی برای آن ایجاد می کند. برای کشف این تفاوت ها در این نوشتار هنجارهای عمل و تعامل با تناسب ساختار اینستاگرام توصیف شده است. برای این توصیف از روش مردم نگاری اینترنتی استفاده شده است. برای اطمینان از صحت هنجارهای کشف شده توسط محقق، یک پرسشنامه اینترنتی تنظیم شده که توسط 110 نفر پر و تایید شده است. در پایان نیز به کمک نظریه فردگرایی روش شناختی ریموند بودون، ساختار، هنجارها، چگونگی عمل و تعامل اجتماعی در این شبکه اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

کلمات کلیدی

اینستاگرام؛ مردم نگاری اینترنتی؛ هنجار عمل و تعامل در شبکه های اجتماعی؛ ساختار شبکه های اجتماعی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1086122,
author = {غنی زاده, مصطفی and یوسفی, علی and صدیق اورعی, غلامرضا},
title = {تناسب یابی هنجارهای عمل و تعامل در اینستاگرام با ساختار آن},
journal = {مطالعات رسانه های نوین},
year = {2020},
volume = {6},
number = {23},
month = {September},
issn = {2538-2209},
pages = {30--65},
numpages = {35},
keywords = {اینستاگرام؛ مردم نگاری اینترنتی؛ هنجار عمل و تعامل در شبکه های اجتماعی؛ ساختار شبکه های اجتماعی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T تناسب یابی هنجارهای عمل و تعامل در اینستاگرام با ساختار آن
%A غنی زاده, مصطفی
%A یوسفی, علی
%A صدیق اورعی, غلامرضا
%J مطالعات رسانه های نوین
%@ 2538-2209
%D 2020

[Download]