5th International Congress of Developing Agriculture, Natural Resources, Environment and Tourism of Iran , 2021-08-10

عنوان : ( مقایسه تحلیلی میزان رضایتمندی گردشگران از خدمات فرودگاهی با استفاده از روش تست لِوین(مطالعه موردی؛ فرودگاه های مشهد، استانبول، دبی، دوحه) )

نویسندگان: امین کاربر , حمداله سجاسی قیداری , زهرا پوری ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

در محیط متلاطم و رقابتی امروز، سازمان هایی در عرصه رقابت موفق تر خواهند بود که در برآوردن نیازها و خواست مشتریان خود گوی سبقت را از دیگر رقبا بربایند. بدون تردید ایجاد رضایت خاطر در مشتریان عامل اصلی جذب آنهاست و بدین منظور کیفیت خدمات عرضه شده عامل کلیدی در ایجاد این رضایت می باشد. یکی از مهمترین بخش هایی که رضایتمندی از خدمات در آن اهمیت فراوان دارد، صنعت حمل و نقل، علی الخصوص حمل و نقل هوایی است و فرودگاه ها به عنوان زیربنای این صنعت و دروازه ورود گردشگر به یک کشور، نقش حیاتی در جذب و توسعه گردشگری ایفا میکنند. تحقیق حاضر به مقایسه رضایتمندی از خدمات فرودگاه های مشهد، استانبول، دبی و دوحه می پردازد. نوع تحقیق نظری-کاربردی است که داده ها از طریق پرسشنامه گرداوری گردیده و توسط نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل 383 نفر، شامل کلیه گردشگرانی بودند که تجربه استفاده از یکی از فرودگاه های مذکور را داشته اند. نتیجه بررسی رضایتمندی نشان می دهد که فرودگاه دوحه با امتیاز نسبتا بالایی در صدر و پس از آن فرودگاه های دبی و استانبول در سطحی تقریبا برابر قرار گرفته اند. و پس از آنها فرودگاه مشهد با اختلاف زیادی در پایین جدول قرار گرفته است که نشان از خدمات کمتر از انتظار آن فرودگاه در مقابل 3 فرودگاه دیگر دارد. به عنوان مثال در زمینه شاخص خدمات، امکانات و تجهیزات فرودگاهی، فرودگاه دوحه در مولفه میزان رضایت از نظافت ترمینال، امتیاز 4.84 را کسب کرده است، در مقابل فرودگاه مشهد با امتیاز 3.13 اختلاف زیادی را به لحاظ رضایتمندی کسب نموده است. همچنین فرودگاه های دبی با امتیاز 4.48 و استانبول با امتیاز 4.38 پس از دوحه و بالاتر از مشهد قرار گرفته اند.

کلمات کلیدی

, خدمات فرودگاهی, رضایتمندی, تحلیل مقایسه ای, فرودگاه های بین المللی مشهد, استانبول, دبی و دوحه
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1086302,
author = {امین کاربر and سجاسی قیداری, حمداله and زهرا پوری},
title = {مقایسه تحلیلی میزان رضایتمندی گردشگران از خدمات فرودگاهی با استفاده از روش تست لِوین(مطالعه موردی؛ فرودگاه های مشهد، استانبول، دبی، دوحه)},
booktitle = {5th International Congress of Developing Agriculture, Natural Resources, Environment and Tourism of Iran},
year = {2021},
location = {تبریز, ايران},
keywords = {خدمات فرودگاهی، رضایتمندی، تحلیل مقایسه ای، فرودگاه های بین المللی مشهد، استانبول، دبی و دوحه},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T مقایسه تحلیلی میزان رضایتمندی گردشگران از خدمات فرودگاهی با استفاده از روش تست لِوین(مطالعه موردی؛ فرودگاه های مشهد، استانبول، دبی، دوحه)
%A امین کاربر
%A سجاسی قیداری, حمداله
%A زهرا پوری
%J 5th International Congress of Developing Agriculture, Natural Resources, Environment and Tourism of Iran
%D 2021

[Download]