عنوان : ( شناسایی و رتبه بندی عوامل بازدارنده توسعه استارت آپهای دانشجویان تربیت بدنی استان خراسان رضوی )
نویسندگان: فرزانه اویسی ثانی , محمد کشتی دار , مهدی طالب پور ,چکیده
چکیده هدف تحقیق حاضر شناسایی و رتبهبندی عوامل بازدارنده توسعه استارتآپهای دانشجویان تربیتبدنی استان خراسان رضوی بود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و جزء تحقیقات اکتشافی تحلیلی بود؛ از طرفی به دلیل ماهیت کیفی و کمی بودن جزء تحقیقات آمیخته میباشد. جامعه آماری این تحقیق در بخش کیفی و کمی شامل اعضای هیات علمی رشته تربیت بدنی در استان خراسان رضوی، فارغالتحصیلان کارشناسی و دانشجویان ارشد و دکتری رشته تربیتبدنی و مدیران استارتآپهای ورزشی خراسان رضوی تشکیل داد. روش نمونهگیری در بخش کیفی به شیوه گلولهبرفی بود و 13 مصاحبه انجام شد تا دادهها به اشباع نظری رسید و در بخش کمی روش نمونهگیری به صورت دسترس بود که تعداد 108 نفر پرسشنامه را به طور کامل پاسخ دادند. از نظریه داده بنیاد و روش گلیزر برای تحلیل دادههای کیفی و از مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار اسمارت پیالاس برای تحلیل عاملی تائیدی استفاده شد.یافتهها نشان داد که 5 عامل کلی به عنوان بازدارنده استارت آپهای دانشجویان تربیتبدنی وجود دارد که شامل عوامل فردی، سواد غیرعملیاتی، موانع اقتصادی، موانع ساختاری و ضعف سیستم آموزشی تربیتبدنی میباشد.نتایج تحلیل عاملی تائیدی نشان داد که مدل تحقیق از برازش خوبی برخوردار است و تمامی مسیرها معنادار میباشند و همچنین امتیاز نرمال نشده متغیر فردی از سایر مولفهها بیشتر است.
کلمات کلیدی
عوامل بازدارنده توسعه استارتآپ تربیتبدنی استان خراسان رضوی@article{paperid:1086413,
author = {اویسی ثانی, فرزانه and کشتی دار, محمد and طالب پور, مهدی},
title = {شناسایی و رتبه بندی عوامل بازدارنده توسعه استارت آپهای دانشجویان تربیت بدنی استان خراسان رضوی},
journal = {علوم حرکتی و رفتاری},
year = {2021},
volume = {4},
number = {1},
month = {June},
issn = {2645-7806},
pages = {1--10},
numpages = {9},
keywords = {عوامل بازدارنده توسعه استارتآپ تربیتبدنی استان خراسان رضوی},
}
%0 Journal Article
%T شناسایی و رتبه بندی عوامل بازدارنده توسعه استارت آپهای دانشجویان تربیت بدنی استان خراسان رضوی
%A اویسی ثانی, فرزانه
%A کشتی دار, محمد
%A طالب پور, مهدی
%J علوم حرکتی و رفتاری
%@ 2645-7806
%D 2021