عنوان : ( بررسی تاثیر تعلق خاطر مصرف کننده به برند بر وفاداری با نقش واسط دلبستگی به برند )
نویسندگان: عاطفه رضائی , فریبرز رحیم نیا , قاسم اسلامی ,چکیده
با توجه به افزایش رقابت در بازارها، مشتریان مورد هجوم انبوهی از محصولات و خدمات قرار می گیرند که ممکن است آن ها را برای انتخاب محصولات موردنیاز به اشتباه بیندازد. در چنین شرایطی برندها به مشتریان برای انتخاب از میان یک گروه از محصولات و خدمات کمک می کنند. به همین دلیل یکی از مهم ترین ضرورت های بقا و حیات یک شرکت ایجاد برند قدرتمند و مفاهیم تأثیرگذار در ایجاد آن مانند وفاداری به برند است. در شرایط رقابتی کنونی، حفظ و وفادار ساختن مشتری بیشازپیش اهمیت یافته و برندها با چالش هایی منجمله رقابت با برندهای بین المللی و انتظارات بالای مصرفکنندگان دستوپنجه نرم می کنند که در صورت عدم وجود وفاداری به برند شاهد جابه جایی مصرفکنندگان به سمت رقبا، کاهش سود و به دنبال آن ورشکستگی شرکت خواهیم بود و ازآنجاکه وفاداری مصرف کننده به برند دارای مزایای استراتژیک برای شرکت ها است مانند کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات، افزایش سهم بازار، درآمد و کارایی و مقاومت در برابر تهدیدات رقابتی، به مفهومی مهم و حائز اهمیت در بازاریابی تبدیل شده است و فضای رقابتی حاکم، مدیران صنایع را مجبور کرده تا برای جلب وفاداری مشتریان بکوشند. علاوه بر این با توجه به اهمیت مزایایی که وفاداری به برند برای شرکت ها به ارمغان می آورد لذا انگیزه برای شناسایی و ایجاد فاکتورهای مؤثر بر شکلگیری وفاداری نیز به وجود آمده است. یکی از این فاکتورها تعلقخاطر مصرفکننده به برند است که تعیینکننده اساسی وفاداری به برند شناخته شده است. همچنین بین تعلقخاطر مصرفکننده و وفاداری به برند، از طریق \\\"دلبستگی به برند\\\" نیز رابطه معناداری وجود دارد و استنباط می شود تعلقخاطر مصرفکننده ممکن است از طریق دلبستگی به برند، بر وفاداری به برند تأثیر بگذارد. لذا هدف از این پژوهش بررسی تأثیر تعلقخاطر مصرف کننده به برند بر وفاداری برند با نقش واسط دلبستگی به برند است.
کلمات کلیدی
, تعلقخاطر مصرف کننده به برند, دلبستگی به برند, وفاداری به برند@inproceedings{paperid:1086511,
author = {رضائی, عاطفه and رحیم نیا , فریبرز and اسلامی, قاسم},
title = {بررسی تاثیر تعلق خاطر مصرف کننده به برند بر وفاداری با نقش واسط دلبستگی به برند},
booktitle = {اولین کنفرانس بین المللی آزمایشگاه مدیریت ورویکردهای نوآورانه در مدیریت و اقتصاد},
year = {2021},
location = {ايران},
keywords = {تعلقخاطر مصرف کننده به برند، دلبستگی به برند، وفاداری به برند},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی تاثیر تعلق خاطر مصرف کننده به برند بر وفاداری با نقش واسط دلبستگی به برند
%A رضائی, عاطفه
%A رحیم نیا , فریبرز
%A اسلامی, قاسم
%J اولین کنفرانس بین المللی آزمایشگاه مدیریت ورویکردهای نوآورانه در مدیریت و اقتصاد
%D 2021