چهارمین کنفرانس بین المللی سالانه تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری , 2021-08-11

عنوان : ( مدل مفهومی تعلق خاطر مصرف کننده به برند بر وفاداری با نقش واسط کیفیت رابطه )

نویسندگان: عاطفه رضائی , فریبرز رحیم نیا , قاسم اسلامی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

امروزه فضای رقابتی فشرده و بالا بودن نرخ ورود رقبای جدید، مردم هر روز بیشتر از دیروز در معرض انتخاب از میان انواع برندهایی قرار گرفته اند که از نظر فیزیکی تفاوت چندانی با هم ندارند. در چنین محیطی شرکت ها ملزم به شناسایی و بررسی متغیرهای تاثیرگذار بر رفتارهای مصرفی مشتریانشان هستند تا با ایجاد رابطه بهتر میان میان برند و مصرف کننده به حفظ مشتریان بالقوه خود و حتی جذب مشتریان جدید بپردازند تا بقا و حیات خود را رقم بزنند. یکی از این متغیرها وفاداری به برند است که منجر به به وجود آمدن جریانی ثابت از تقاضا، کاهش هزینه های تبلیغات و بازاریابی، مقاومت در برابر تهدیدات رقابتی، کاهش حساسیت نسبت به قیمت و افزایش حاشیه سود می شود و راهی است برای کسب مزیت رقابتی و رشد برندها و در نتیجه ابزاری قدرتمند برای کمک به رقابت کردن در یک محیط رقابتی؛ لذا مدیران شرکت ها باید در جهت افزایش وفاداری مصرف کنندگانشان بکوشند و متغیرهای اثرگذار بر افزایش میزان وفاداری، من جمله تعلق خاطر مصرف کننده به برند و کیفیت رابطه را نیز مورد توجه قرار دهند. تعلق خاطر مصرف کننده به برند یکی از راه های اساسی تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار و لذا بهترین معیار برای عملکرد حال و آینده است. برای دستیابی به عملکرد بالا، رابطه برند و مصرف کنندگان باید پایدار و عمیق باشد و کیفیت رابطه به این دلیل که منجر به برقراری روابط عمیق با مصرف کنندگان در نتیجه وفاداری مشتریان به برند می شود، مورد توجه است.

کلمات کلیدی

, وفاداری به برند, تعلق خاطر مصرف کننده به برند, کیفیت رابطه
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1086512,
author = {رضائی, عاطفه and رحیم نیا , فریبرز and اسلامی, قاسم},
title = {مدل مفهومی تعلق خاطر مصرف کننده به برند بر وفاداری با نقش واسط کیفیت رابطه},
booktitle = {چهارمین کنفرانس بین المللی سالانه تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری},
year = {2021},
location = {ايران},
keywords = {وفاداری به برند، تعلق خاطر مصرف کننده به برند، کیفیت رابطه},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T مدل مفهومی تعلق خاطر مصرف کننده به برند بر وفاداری با نقش واسط کیفیت رابطه
%A رضائی, عاطفه
%A رحیم نیا , فریبرز
%A اسلامی, قاسم
%J چهارمین کنفرانس بین المللی سالانه تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
%D 2021

[Download]