عنوان : ( ارزیابی شیوه های آموزش قوانین ترافیکی به کودکان )
نویسندگان: محسن کدخدایی , مسعود کدخدایی , روزبه شاد , شهریار افندی زاده ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
عابرین پیاده بزرگترین گروه را در میان قربانیان تصادفات رانندگی تشکیل می دهند. آمارها بیانگر بالا بودن تعداد کودکان ۵ تا ۷ ساله در میان عابرین پیاده صدمه دیده در تصادفات رانندگی است. کودکان به دلایل مختلف، بیشتر از سایرین در معرض خطر تصادفات رانندگی می باشند. یکی از راهکارهای کاهش تعداد کودکان آسیب دیده در تصادفات رانندگی، آموزش قوانین رانندگی به کودکان است. شیوه های مختلفی برای آموزش قوانین ترافیکی به کودکان وجود دارد. هدف مقاله حاضر، رتبه بندی شیوه های آموزش قوانین ترافیکی به کودکان می باشد. این رتبه بندی با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) انجام شده است. مقادیر اوزان معیارها و گزینه های ارزیابی با استفاده از نرم افزار Expert Choice محاسبه شده اند. براساس نتایج بدست آمده، موثرترین معیارهای ارزیابی به ترتیب معیارهای اثربخشی، جذابیت و هزینه اجرا بودند. ساخت انیمیشن های آموزشی با کسب امتیاز ۰/۵۱ به عنوان مناسب ترین شیوه آموزش قوانین ترافیکی به کودکان انتخاب شد و شیوه های برگزاری دوره های آموزشی در کودکستان ها و پارک های ترافیک و توزیع کتابچه های آموزشی به ترتیب با کسب امتیازات ۰/۳۴ و ۰/۱۵ در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.
کلمات کلیدی
, آموزش قوانین ترافیکی , کودکان , عابرین پیاده , تحلیل سلسله مراتبی@inproceedings{paperid:1086622,
author = {کدخدایی, محسن and کدخدایی, مسعود and شاد, روزبه and شهریار افندی زاده},
title = {ارزیابی شیوه های آموزش قوانین ترافیکی به کودکان},
booktitle = {هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک},
year = {2020},
location = {تهران, ايران},
keywords = {آموزش قوانین ترافیکی ، کودکان ، عابرین پیاده ، تحلیل سلسله مراتبی},
}
%0 Conference Proceedings
%T ارزیابی شیوه های آموزش قوانین ترافیکی به کودکان
%A کدخدایی, محسن
%A کدخدایی, مسعود
%A شاد, روزبه
%A شهریار افندی زاده
%J هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک
%D 2020