نانو مواد, دوره (47), شماره (13), سال (2021-7) , صفحات (185-194)

عنوان : ( بررسی آزمایشگاهی ضریب انتقال حرارت و افت فشار هیبرید نانولوله کربنی-گرافن در مبدل حرارتی صفحهای با صفحات متفاوت )

نویسندگان: امید رمضانی ازغندی , محمد جواد مغربی , علیرضا تیمورتاش ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

در این مطالعه رفتار انتقال حرارت جابجایی و افت فشار هیبرید گرافن (-)GNPنانولوله کربنی چند جداره ( )MWCNTsبر پایهه ب دیهونی ه در حال عبور از صفحات متفاوت مبدل حرارتی واشردار (صفحات نوع L ،Hو )Mتحت شار حرارتی ثابت به صورت تجربهی مهورد ارزیهابی قرار گرفته است. به همین منظور به روش غیرکووالانسی به کمک سورفکتانت سدیم دودسیل سولفات ( )SDSسوسپانسیون ببی همگن هیبرید در غلظت 0/01درصد وزنی تهیه شد که برای تهیه از نانوذرات و سورفکتانت به نسبت 1به 1استفاده شهده اسهت. جههت مورفولهویی هیبریهد تصویر میکروسکوپی الکترونی عبوری از سیال تهیه شده صورت پذیرفت. جهت پایداری هیبریهد سهیال نیه پتانسهیل زتها گرفتهه شهد کهه عهدد -33/30 mVمیباشد که گواهی بر پایداری نانوسیال تهیه شده است. نتایج استفاده هم مان هیبرید و صفحات مختلف مبهدل مشهخ گردیهد که صفحات نوع Hدارای بیشترین ضریب انتقال حرارت (نتیجه مثبت) و بیشترین افت فشار است (نتیجه منفی). استفاده از ایهن صهفحات باعه شد که دمای خروجی سیال کمترین می ان را نسبت به سایر حالات داشته باشد. صفحات نوع Lتقریبا برای سیستم بزمایشگاهی هیبریهد-ب و سیستم بزمایشگاهی ب -ب نتایج ن دیک به هم را به دنبال دارند در نتیجه استفاده از نانوسیال مقرون به صرفه نیست. با توجهه بهه نتهایج بهینهه حالت برای صفحات نوع Mو در دبی 10لیتر بر دقیقه بدست بمد (بیشترین دبی)، زیرا می ان اف ایش انتقال حرارت بیشتر از اف ایش افهت فشهار است و این از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. کاربیی مبدل در این شرایط بیش از %85بدست بمد.

کلمات کلیدی

, هیبرید, صفحات مبدل, انتقال حرارت, افت فشار.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1086835,
author = {رمضانی ازغندی, امید and مغربی, محمد جواد and تیمورتاش, علیرضا},
title = {بررسی آزمایشگاهی ضریب انتقال حرارت و افت فشار هیبرید نانولوله کربنی-گرافن در مبدل حرارتی صفحهای با صفحات متفاوت},
journal = {نانو مواد},
year = {2021},
volume = {47},
number = {13},
month = {July},
issn = {2008-6156},
pages = {185--194},
numpages = {9},
keywords = {هیبرید، صفحات مبدل، انتقال حرارت، افت فشار.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی آزمایشگاهی ضریب انتقال حرارت و افت فشار هیبرید نانولوله کربنی-گرافن در مبدل حرارتی صفحهای با صفحات متفاوت
%A رمضانی ازغندی, امید
%A مغربی, محمد جواد
%A تیمورتاش, علیرضا
%J نانو مواد
%@ 2008-6156
%D 2021

[Download]