عنوان : ( قیمت گذاری شارژ خودروهای برقی در فضای رقابتی بین ایستگاه های شارژ با رویکردهمکارانه )
نویسندگان: محمدامین بختیارزاده , هما فرجادیان , بابک رضائی خبوشان ,
بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
امروزه گسترش روزافزون استفاده از خودروهای برقی، رشد زیرساخت های آن را به همراه داشته است. بدین ترتیب شرکتهای ارائه دهنده شارژ درگیر رقابتی شدید برای جذب تقاضا و پاسخ به مشتریان می شوند. از طرف دیگر در برخی نواحی ایستگاه شارژ عمومی وجود ندارد و ایستگاههای خصوصی اغلب مشتری زیادی ندارند و مشتریان موجود در این نواحی هدفی مطلوب برای این شرکتها محسوب می شوند. در این مقاله مسئله از منظر شرکت دارنده ایستگاه عمومی بررسی شده است که به دنبال تشکیل ائتلافی است تا ضمن تامین منافع ایستگاههای خصوصی، سود بدست آمده برای شرکت نیز بیشینه گردد. بدین منظور مسئله با رویکرد تئوری بازی ها مدل سازی شده و در نهایت مدل برای حالت خاص در یک منطقه با سه ایستگاه خصوصی حل شده است و علاوه بر تعیین قیمت، فرمول بسته ای برای نحوه تشکیل ائتلاف بدست آمده است.