عنوان : ( الگوی مفهومی گفتمان سازی آموزه های انقلاب اسلامی ایران در برنامه های درسی )
نویسندگان: حمیده پاک مهر , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , محمود سعیدی رضوانی ,چکیده
مقاله حاضر با هدف طراحی الگوی مفهومی گفتمان سازی آموزههای انقلاب اسلامی در برنامههای درسی انجام شد. مقاله از حیث هدف، بنیادی و از حیث روش کیفی و در زمره پژوهش نظریهای قرار دارد. بدین منظور با تأسی به مراحل انجام پژوهش نظریهای و با توجه به ویژگیهای اساسی رویکرد گفتمان سازانه، الگوی مفهومی در دو بعد فرایند و کارکرد طراحی گردید. این الگوی مفهومی، شش مرحله برون سازی، تبیین، اقناع، نهادینهسازی، رفتارسازی و فراگیرسازی را در بر میگرفت که شش کارکرد تکوین مفاهیم، صراحت بخشی، پذیرش، ملکه سازی، مطالبه گری و اشاعه گفتمان را به همراه داشت. بر اساس مدل مفهومی پژوهش، توجه به گفتمانسازی به علت همخوانی با نظام تعلیم و تربیت اسلامی از حیث توجه به آموزه های انقلاب اسلامی در برنامه های درسی قابل تأمل است.
کلمات کلیدی
, گفتمان سازی, آموزه های انقلاب اسلامی, الگوی مفهومی, برنامه درسی.@article{paperid:1087770,
author = {پاک مهر, حمیده and امین خندقی, مقصود and قندیلی, سیدجواد and سعیدی رضوانی, محمود},
title = {الگوی مفهومی گفتمان سازی آموزه های انقلاب اسلامی ایران در برنامه های درسی},
journal = {پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی},
year = {2022},
volume = {11},
number = {23},
month = {March},
issn = {9084-2251},
pages = {199--224},
numpages = {25},
keywords = {گفتمان سازی، آموزه های انقلاب اسلامی، الگوی مفهومی، برنامه درسی.},
}
%0 Journal Article
%T الگوی مفهومی گفتمان سازی آموزه های انقلاب اسلامی ایران در برنامه های درسی
%A پاک مهر, حمیده
%A امین خندقی, مقصود
%A قندیلی, سیدجواد
%A سعیدی رضوانی, محمود
%J پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی
%@ 9084-2251
%D 2022