عنوان : ( برندینگ ملت و تصویرسازی ملی؛ دریچهای میانرشتهای برای مطالعات علوم سیاسی و روابط بینالملل )
نویسندگان: آرش بیداله خانی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
برندینگ ملت و برندسازی ملی در وجه مفهومی عبارت است از تغییر، بازسازی و دگرگون کردن تصویر یک کشور در خارج از آن که توسط مردم و افکار عمومی خارجی ادراک شده است. برندینگ ملی در اصل، همتراز کردن تصویر یک ملت با واقعیت است. این امر بهویژه برای کشورهایی که تغییرات اساسی را در نظامهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود تجربه کردهاند، بسیار ضروری است؛ بهخصوص به این دلیل که بهطور معمول، تصویر این کشورها به دور از واقعیت این ملتها در دنیای امروز است. بر همین اساس، مقالۀ حاضر با تشریح اهداف و تمرکز مطالعاتی فرایند برندینگ ملت و تصویرسازی ملی بهمثابۀ یک تئوری میانرشتهای، اذعان میکند که مزیت میانرشتهای بودن این حوزۀ مطالعاتی میتواند افقها و چشماندازهای مطالعاتی جدیدی را برای علوم سیاسی و روابط بینالملل ایران به ارمغان آورد و محققان این رشته از آن بهعنوان یک تئوری جدید، بهطور گسترده استفاده کنند.
کلمات کلیدی
, ادراک, برندینگ, تصویر, ملت, هویت@article{paperid:1088505,
author = {بیداله خانی, آرش},
title = {برندینگ ملت و تصویرسازی ملی؛ دریچهای میانرشتهای برای مطالعات علوم سیاسی و روابط بینالملل},
journal = {سیاست},
year = {2020},
volume = {49},
number = {4},
month = {March},
issn = {1735-9678},
pages = {999--1020},
numpages = {21},
keywords = {ادراک، برندینگ، تصویر، ملت، هویت},
}
%0 Journal Article
%T برندینگ ملت و تصویرسازی ملی؛ دریچهای میانرشتهای برای مطالعات علوم سیاسی و روابط بینالملل
%A بیداله خانی, آرش
%J سیاست
%@ 1735-9678
%D 2020