عنوان : ( شناسایی و مدلسازی عوامل موثر بر برندسازی ویژگیهای شخصیتی داوطلبان در رویدادهای ورزشی )
نویسندگان: محمود بهره مند , مینا مستحفظیان , محمد کشتی دار , جهانگیر کریمیان ,چکیده
چکیده هدف: هدف این پژوهش شناسایی و مدلسازی عوامل موثر بر برندسازی ویژگیهای شخصیتی داوطلبان ورزشی در رویدادهای ورزشی دانشگاهی ایران بود. روش شناسی: تحقیق حاضر از نوع کیفی و از منظر هدف از نوع تحقیقات توسعهای است که با روش نظریه داده بنیاد انجام شد. روش جمعآوری اطلاعات توسط مصاحبههای نیمه ساختاریافته بود. فرآیند مصاحبهها با 15 نفر از خبرگان از جمله برگزارکنندگان رویدادهای ورزشی و اساتیدی که در زمینه برندسازی تخصص داشتهاند انجام شد. شیوه تحلیل دادههای کیفی توسط دو پژوهشگر مجزا انجام شد و سپس حاصل توافق درونی محققان وارد پژوهش شد. یافتهها: یافتههای تحقیق نشان داد که سه عامل به عنوان شرایط علی، پنج عامل به عنوان شرایط زمینهای و شش عامل به عنوان شرایط مداخلهگر برندسازی ویژگیهای شخصیتی داوطلبان ورزشی در رویدادهای ورزشی ایران نقش دارد. محرز است که داوطلبان بخش جداییناپذیر ورزش و رویدادهای ورزشی هستند، به همین دلیل ویژگیهای شخصیتی آنها باید مد نظر قرار گیرد. از آنجایی که شرایط مداخلهگر بیشترین نقش را در تعیین راهبردها دارد پیشنهاد میشود که برای ارتقای سطح داوطلبان ورزشی، به ارتقای روابط عمومی و حرفهای، ویژگیهای فردی آنها مانند توانایی شخصی، دانش و مهارت آنها مد نظر قرار گیرد. نتیجهگیری: همچنین پیشنهاد میشود که بهترین داوطلبان رویدادهای ورزشی را برای ارتقا روحیه آنها و انگیزه سایر داوطلبان به سمتهای بالاتر در رویدادهای بعدی ارتقا داد یا برای رویدادهای بینالمللی مانند المپیک، بازیهای آسیایی که از همه دنیا نیروی داوطلب جذب میکند، معرفی شوند. در این صورت است که روحیه داوطلبی در جامعه و ورزش کشور نهادینه میشود.
کلمات کلیدی
رویدادهای ورزشی ورزش دانشگاهی برندسازی@article{paperid:1089233,
author = {محمود بهره مند and مینا مستحفظیان and کشتی دار, محمد and جهانگیر کریمیان},
title = {شناسایی و مدلسازی عوامل موثر بر برندسازی ویژگیهای شخصیتی داوطلبان در رویدادهای ورزشی},
journal = {مدیریت منابع انسانی در ورزش},
year = {2022},
volume = {8},
number = {3},
month = {March},
issn = {2383-1499},
pages = {14--31},
numpages = {17},
keywords = {رویدادهای ورزشی ورزش دانشگاهی برندسازی},
}
%0 Journal Article
%T شناسایی و مدلسازی عوامل موثر بر برندسازی ویژگیهای شخصیتی داوطلبان در رویدادهای ورزشی
%A محمود بهره مند
%A مینا مستحفظیان
%A کشتی دار, محمد
%A جهانگیر کریمیان
%J مدیریت منابع انسانی در ورزش
%@ 2383-1499
%D 2022