عنوان : ( آیا واحد های درسی امروزه دانشجوهای شیمی می توانند آنها را برای جهان پیشرفته و رباتیک فردا تربیت کنند؟ )

چکیده
گرچه به نظر میرسد رشتههای مرتبط با تخصص شیمی از تغییر وتحولات پدید آمده براثر پیشرفتهای فناورانه عظیم در قرن ۲۱ در سایر رشتههای دانشگاهی تا حد زیادی در امان بوده است و احتمال جایگزینی شیمیدانان با رُباتها یا رایانههای ماشینی اندک است اما ورود این ابزارهای فوقپیشرفته بدون شک بر محیط کاری و اتمسفری که دانشجویان دانشآموخته در رشتههای شیمی با آن مواجه اند، میتواند تأثیرگذار باشد. حال سؤال اینجا است که برنامههای آموزشی فعلی که در دانشگاهها به کار گرفته میشود تا چه حد به این دانشجویان کمک میکند تا بتوانند با این روندهای نوظهور فناوری سازگار شوند و یا بعکس تا چه اندازه وضعیت آموزشی فعلی باعث ناامیدی آنها میشود؟ شاید برای انتقاد از برنامههای آموزشی فعلی، کمی دیر شده باشد، اما باید اصلاح شوند.
کلمات کلیدی
, عموم مردم, برنامه آموزشی, بین رشته ای, جند رشته ای, توسعه حرفه ای@article{paperid:1090170,
author = {},
title = {آیا واحد های درسی امروزه دانشجوهای شیمی می توانند آنها را برای جهان پیشرفته و رباتیک فردا تربیت کنند؟},
journal = {نامه علومپایه},
year = {2022},
volume = {2},
number = {4},
month = {January},
issn = {2783-3666},
pages = {222--226},
numpages = {4},
keywords = {عموم مردم، برنامه آموزشی، بین رشته ای، جند رشته ای، توسعه حرفه ای},
}
%0 Journal Article
%T آیا واحد های درسی امروزه دانشجوهای شیمی می توانند آنها را برای جهان پیشرفته و رباتیک فردا تربیت کنند؟
%A
%J نامه علومپایه
%@ 2783-3666
%D 2022