نامه علوم‌پایه, دوره (2), شماره (4), سال (2022-1) , صفحات (222-226)

عنوان : ( آیا واحد های درسی امروزه دانشجوهای شیمی می توانند آنها را برای جهان پیشرفته و رباتیک فردا تربیت کنند؟ )

نویسندگان: مسعود میرزائی شهرابی , سجاد اکبری ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

گرچه به نظر می‌رسد رشته‌های مرتبط با تخصص شیمی از تغییر وتحولات پدید آمده براثر پیشرفت‌های فناورانه عظیم در قرن ۲۱ در سایر رشته‌های دانشگاهی تا حد زیادی در امان بوده است و احتمال جایگزینی شیمی‌دانان با رُبات‌ها یا رایانه‌های ماشینی اندک است اما ورود این ابزارهای فوق‌پیشرفته بدون شک بر محیط کاری و اتمسفری که دانشجویان دانش‌آموخته در رشته‌های شیمی با آن مواجه اند، می‌تواند تأثیرگذار باشد. حال سؤال اینجا است که برنامه‌های آموزشی فعلی که در دانشگاه‌ها به کار گرفته می‌شود تا چه حد به این دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند با این روندهای نوظهور فناوری سازگار شوند و یا بعکس تا چه اندازه وضعیت آموزشی فعلی باعث ناامیدی آنها می‌شود؟ شاید برای انتقاد از برنامه‌های آموزشی فعلی، کمی دیر شده باشد، اما باید اصلاح شوند.

کلمات کلیدی

, عموم مردم, برنامه آموزشی, بین رشته ای, جند رشته ای, توسعه حرفه ای
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1090170,
author = {میرزائی شهرابی, مسعود and اکبری, سجاد},
title = {آیا واحد های درسی امروزه دانشجوهای شیمی می توانند آنها را برای جهان پیشرفته و رباتیک فردا تربیت کنند؟},
journal = {نامه علوم‌پایه},
year = {2022},
volume = {2},
number = {4},
month = {January},
issn = {2783-3666},
pages = {222--226},
numpages = {4},
keywords = {عموم مردم، برنامه آموزشی، بین رشته ای، جند رشته ای، توسعه حرفه ای},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T آیا واحد های درسی امروزه دانشجوهای شیمی می توانند آنها را برای جهان پیشرفته و رباتیک فردا تربیت کنند؟
%A میرزائی شهرابی, مسعود
%A اکبری, سجاد
%J نامه علوم‌پایه
%@ 2783-3666
%D 2022

[Download]