رفتار حرکتی, دوره (13), شماره (44), سال (2021-6) , صفحات (69-92)

عنوان : ( مقایسه تاثیر دو روش تغییرپذیری بر یادگیری مهارت ضربه گلف: تداخل زمینه ای و یادگیری افتراقی )

نویسندگان: سیده حوریه موسوی فیض آبادی , علیرضا صابری کاخکی , داود فاضلی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چکیده هدف از پژوهش حاضر مقایسه تأثیر دو روش تغییرپذیری (تداخل زمینه‌ای و یادگیری افتراقی) بر یادگیری مهارت ضربه گلف بود. بدین منظور 50 دختر دانشجو (میانگین سنی=7/1± 6/21) به‌صورت تصادفی در پنج گروه تداخل زمینه‌ای مسدود، تداخل زمینه ای تصادفی ، یادگیری افتراقی مسدود ، یادگیری افتراقی تصادفی و کنترل تقسیم شدند. شرکت‌کنندگان پس از پیش‌آزمون، بر اساس گروه‌بندی مربوطه، تکلیف گلف را به مدت سه روز متوالی (هرروز 10 بلوک 12 کوششی) تمرین نمودند. سپس آزمون یادداری فوری را 10 دقیقه پس از آخرین جلسه اکتساب و آزمون یادداری تأخیری را 72 ساعت بعد از آخرین جلسه اکتساب انجام دادند. آزمون انتقال نیز با همین ترتیب انجام شد. نتایج نشان داد که گروه‌های یادگیری افتراقی در مراحل آزمون‌های یادداری تفاوت معنی‌داری با گروه تداخل زمینه ای تصادفی ندارند (05/0

کلمات کلیدی

, تمرین تصادفی, تمرین مسدود, یادگیری افتراقی مسدود, یادگیری افتراقی تصادفی, یادگیری حرکتی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1090933,
author = {موسوی فیض آبادی, سیده حوریه and صابری کاخکی, علیرضا and داود فاضلی},
title = {مقایسه تاثیر دو روش تغییرپذیری بر یادگیری مهارت ضربه گلف: تداخل زمینه ای و یادگیری افتراقی},
journal = {رفتار حرکتی},
year = {2021},
volume = {13},
number = {44},
month = {June},
issn = {2538-273X},
pages = {69--92},
numpages = {23},
keywords = {تمرین تصادفی، تمرین مسدود، یادگیری افتراقی مسدود، یادگیری افتراقی تصادفی، یادگیری حرکتی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T مقایسه تاثیر دو روش تغییرپذیری بر یادگیری مهارت ضربه گلف: تداخل زمینه ای و یادگیری افتراقی
%A موسوی فیض آبادی, سیده حوریه
%A صابری کاخکی, علیرضا
%A داود فاضلی
%J رفتار حرکتی
%@ 2538-273X
%D 2021

[Download]