رویکردهای نوین آموزشی, دوره (16), شماره (1), سال (2021-8) , صفحات (59-76)

عنوان : ( اثربخشی آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکۀ اتماعی در مقایسه با آموزش حضوری و آموزش مبتنی بر شبکۀ اتماعی بر خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانشومعلمان )

نویسندگان: زهرا آزاد دیسفانی , حسین کارشکی , سیدامیر امین یزدی , محمدسعید عبدخدائی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

این پژوهش اثربخشی آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکۀ اجتماعی مجازی با رویکرد سازنده گرایی اجتماعی بر خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان را بررسی کرده است. جامعۀ آماری شامل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی 98-97 بود که 75 نفر از آنها با روش نمونه‌گیری در دسترس از پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد انتخاب شدند و به شیوۀ تصادفی در سه گروه 25 نفره قرار گرفتند. روش پژوهش شبه آزمایشی بود و اطلاعات لازم با آزمون پیشرفت تحصیلی و پرسشنامۀ خودکارآمدی تحصیلی اون و فرامن جمع‌آوری شد. پس از برگزاری دورۀ آموزشی، داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS24 تحلیل گردید. نتایج نشان داد که دانشجویان آموزش تلفیقی در مقایسه با دو گروه دیگر پیشرفت تحصیلی بهتری دارند. همچنین بین خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان بهره‌مند از آموزش تلفیقی و آموزش حضوری تفاوت معناداری وجود ندارد و خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان شرکت‌کننده در آموزش تلفیقی نسبت‌به دانشجویان بهره‌مند از آموزش مبتنی بر شبکۀ اجتماعی بیشتر است. بر این اساس، استفاده از آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکۀ اجتماعی به‌عنوان شیوۀ آموزشی مناسب در آموزش دانشگاهی پیشنهاد می‌‌شود.

کلمات کلیدی

آموزش تلفیقی؛ سازنده گرایی اجتماعی؛ شبکۀ اجتماعی مجازی؛ خودکارآمدی تحصیلی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1090934,
author = {زهرا آزاد دیسفانی and کارشکی, حسین and امین یزدی, سیدامیر and عبدخدائی, محمدسعید},
title = {اثربخشی آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکۀ اتماعی در مقایسه با آموزش حضوری و آموزش مبتنی بر شبکۀ اتماعی بر خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانشومعلمان},
journal = {رویکردهای نوین آموزشی},
year = {2021},
volume = {16},
number = {1},
month = {August},
issn = {2423-6780},
pages = {59--76},
numpages = {17},
keywords = {آموزش تلفیقی؛ سازنده گرایی اجتماعی؛ شبکۀ اجتماعی مجازی؛ خودکارآمدی تحصیلی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T اثربخشی آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکۀ اتماعی در مقایسه با آموزش حضوری و آموزش مبتنی بر شبکۀ اتماعی بر خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانشومعلمان
%A زهرا آزاد دیسفانی
%A کارشکی, حسین
%A امین یزدی, سیدامیر
%A عبدخدائی, محمدسعید
%J رویکردهای نوین آموزشی
%@ 2423-6780
%D 2021

[Download]