مدیریت ورزشی, دوره (14), شماره (1), سال (2022-4) , صفحات (173-193)

عنوان : ( طراحی و تبیین مدل ارزیابی بازاریابی اینفلوئنسر با تاکید بر مصرف کالاهای ورزشی ایرانی در رسانههای اجتماعی )

نویسندگان: زهره شجاع , حسین پیمانی زاد , محمد کشتی دار , حسن فهیم ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

این پژوهش با هدف طراحی و تبیین مدل ارزیابی و اندازه‌گیری بازاریابی تاثیرگذاران ورزشی رسانه‌هایِ اجتماعی با تاکید بر مصرف کالای ورزشی ایرانی در رسانه‎های اجتماعی آنلاین انجام شد. از این رو به‌منظور تحقق هدف از روش‌شناسی کیفی مبتنی بر نظریه داده بنیاد، به منظور استخراج نتایج بهره گرفته شد و با انجام مصاحبه با 19 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی، بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی، با توجه به میزان اشتراک‌پذیری با سایر مفاهیم و مقولات و ارتباط عمیق با مقوله‌های اصلی، مقوله « مدل ارزیابی و اندازه‌گیری بازاریابی تاثیرگذاران ورزشی رسانه‌هایِ اجتماعی» به عنوان پدیده محوری پژوهش مشخص گردید. با بررسی مصاحبه‌های دریافتی، بالغ بر 891 گزاره به عنوان داده‌های اولیه و اطلاعات پژوهش استخراج و جمع‌آوری گردید. سپس در مرحله کدگذاری باز، 151 مفهوم کلی و 26 مقوله انتزاعی‌تر به عنوان نتایج حاصل از کدگذاری‌ها شناسایی شد و بر اساس تحلیل و بررسی یافته‌های حاصل از سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی، 6 مقوله اصلی در پارادایم کدگذاری محوری شامل، شرایط علی، پدیده محوری، شرایط زمینه، شرایط مداخله‌گر، راهبردها و پیامدها پدیدار گردید. بر اساس تحلیل نظرات مشارکت‌کنندگان، یافته‌های پژوهش نشان داد که در پیرامون پدیده محوری، دسته‌ای از عوامل وجود دارند که به عنوان الزامات یا موانع حرفه‌ای «بازاریابی تاثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی» بر فرآیند بازاریابی اینفلوئنسرها تأثیر گذاشته یا به عنوان پیامدها و خروجی های آن محسوب می‌شوند. بنابراین اندازه‌گیری و ارزیابی این عوامل و عناصر در تحقق اهداف بازاریابان و صاحبان کالاهای ورزشی ایرانی اهمیت دارد.

کلمات کلیدی

, اینفلوئنسرهای ورزشی, بازاریابی ورزشی, بازاریابی اینفلوئنسرها, رسانههای اجتماعی, نظریه ا ه بنیا .
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1091615,
author = {زهره شجاع and حسین پیمانی زاد and کشتی دار, محمد and حسن فهیم},
title = {طراحی و تبیین مدل ارزیابی بازاریابی اینفلوئنسر با تاکید بر مصرف کالاهای ورزشی ایرانی در رسانههای اجتماعی},
journal = {مدیریت ورزشی},
year = {2022},
volume = {14},
number = {1},
month = {April},
issn = {2008-9341},
pages = {173--193},
numpages = {20},
keywords = {اینفلوئنسرهای ورزشی، بازاریابی ورزشی، بازاریابی اینفلوئنسرها، رسانههای اجتماعی، نظریه ا ه بنیا .},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T طراحی و تبیین مدل ارزیابی بازاریابی اینفلوئنسر با تاکید بر مصرف کالاهای ورزشی ایرانی در رسانههای اجتماعی
%A زهره شجاع
%A حسین پیمانی زاد
%A کشتی دار, محمد
%A حسن فهیم
%J مدیریت ورزشی
%@ 2008-9341
%D 2022

[Download]