دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی و محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب , 2022-05-27

عنوان : ( شناسایی ‌‌‌ریسک‌های استفاده از سیستم اطلاعات ساختمان BIM در پروژه‌های عمرانی با استفاده از آزمون t یک نمونه (مطالعه موردی: پروژه‌های بلند مرتبه شهر بصره) )

نویسندگان: مرتضی عماد عبدالله التمیمی , منصور قلعه نوی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

این پژوهش با هدف شناسایی ریسک های بکارگیری از سیستم اطلاعات ساختمان در پروژه‌های عمرانی به روش t یک نمونه (مطالعه موردی: پروژه‌های بلند مرتبه شهر بصره) انجام شد، ‌اعضای جامعه این تحقیق شامل کلیه کارشناسان و مهندسین شاغل در پروژه‌های عمرانی بلند مرتبه شهر بصره بود که تعداد کل‌ آن‌ها ‌حدود 85 نفر می‌باشد. ‌با توجه به ویژگی‌های جامعه آماری و کم بودن تعداد و در دسترس بودن همه اعضا شیوه نمونه گیری تصادفی ساده برگزیده شد و با استفاده از فرمول کاکران تعداد 64 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ‌در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخت ‌‌‌ریسک‌های ناشی از بکارگیری سیستم اطلاعات ساختمان در پروژه‌های بلند مرتبه شهر بصره استفاده شد این پرسشنامه دارای 46 سوال و 5 مولفه می‌باشد. ‌گویه‌ها‌ی مرتبط با هر سوال بر اساس مقیاس 9 گزینه‌ای از کاملاً بی‌اهمیت و بسیار با اهمیت نمره‌گذاری شده است. ‌پرسشنامه دارای پایایی 7173/0 بود. ‌وضعیت توزیع متغیرها با استفاده از آزمون کولوموگروف و اسمیرنف بررسی که همه‌ آن‌ها ‌نرمال بودند. ‌اطلاعات حاصل از پرسشنامه‌ها‌ با استفاده از آزمون t یک نمونه شد و نتایج به این شرح که بر اساس سوال پژوهش ‌‌‌ریسک‌های بکارگیری از سیستم اطلاعات ساختمان در پروژه‌های عمرانی(مطالعه موردی: پروژه‌های بلند مرتبه شهر بصره) مشخص شد: 1ـ ‌‌‌ریسک‌های فنی. ‌2ـ ‌‌‌ریسک‌های مدیریتی. ‌3ـ ‌‌‌ریسک‌های زیست محیطی. ‌‌4ـ ‌‌‌ریسک‌های مالی.

کلمات کلیدی

, شناسایی, ریسک ها, سیستم اطلاعات ساختمان, پروژه های عمرانی, شهر بصره
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1091987,
author = {التمیمی, مرتضی عماد عبدالله and قلعه نوی, منصور},
title = {شناسایی ‌‌‌ریسک‌های استفاده از سیستم اطلاعات ساختمان BIM در پروژه‌های عمرانی با استفاده از آزمون t یک نمونه (مطالعه موردی: پروژه‌های بلند مرتبه شهر بصره)},
booktitle = {دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی و محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب},
year = {2022},
location = {تبریز, ايران},
keywords = {شناسایی، ریسک ها، سیستم اطلاعات ساختمان، پروژه های عمرانی، شهر بصره},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T شناسایی ‌‌‌ریسک‌های استفاده از سیستم اطلاعات ساختمان BIM در پروژه‌های عمرانی با استفاده از آزمون t یک نمونه (مطالعه موردی: پروژه‌های بلند مرتبه شهر بصره)
%A التمیمی, مرتضی عماد عبدالله
%A قلعه نوی, منصور
%J دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی و محیط زیست و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب
%D 2022

[Download]