مدیریت ورزشی, سال (2021-9)

عنوان : ( طراحی مدل مفهومی هویت برند ورزش شهروندی در ایران )

نویسندگان: احسان حسن نژاد شاندیز , محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری , سیدمرتضی عظیم زاده ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

مفهوم برند امروز خیلی بیشتر از خاستگاه اصلی اش عمومیت یافته و دیگر فقط منحصر به خدمات، کالاها و حتی شرکت ها نیست، بلکه پدیده جدیدی به نام برندسازی شخصی ظاهر شده است. برند شخصی توسعه یافته، منافع مادی و معنوی فراوانی را برای ورزشکاران حرفه ای به همراه دارد، از این رو شناسایی عوامل مؤثر بر هویت ورزش شهروندی در ایران ضروری است. هدف از این پژوهش بهره گیری از رویکرد نظریه داده بنیاد در جهت طراحی مدل مفهومی برند ورزش شهروندی در ایران است. پژوهش حاضر بر اساس اهداف پژوهش، از نوع اکتشافی، روش انجام آن توصیفی- تحلیلی و روش جمع آوری داده ها در آن بصورت میدانی بود. این پژوهش از نوع پژوهش های کیفی و با به کارگیری روش نظریه داده بنیاد انجام گرفت. در پژوهش حاضر، از مصاحبه های نیمه ساختار یافته به عنوان ابزار گردآوری داده ها استفاده شد و نمونه گیری با استفاده از روش گلوله برفی تا مرز اشباع انجام شد که در مجموع 20 نفر در مصاحبه شرکت کردند. بر اساس یافته ها، پس از انجام سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری انتخابی و کدگذاری نظری، عناصر اثر گذار بر هویت برند ورزش شهروندی مشخص شدند.

کلمات کلیدی

ابعاد هویت برند ورزشی مدل مفهومی ورزشهای شهروندی هویت برند
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1092749,
author = {احسان حسن نژاد شاندیز and محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری and عظیم زاده, سیدمرتضی},
title = {طراحی مدل مفهومی هویت برند ورزش شهروندی در ایران},
journal = {مدیریت ورزشی},
year = {2021},
month = {September},
issn = {2008-9341},
keywords = {ابعاد هویت برند ورزشی مدل مفهومی ورزشهای شهروندی هویت برند},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T طراحی مدل مفهومی هویت برند ورزش شهروندی در ایران
%A احسان حسن نژاد شاندیز
%A محمدرضا اسماعیل زاده قندهاری
%A عظیم زاده, سیدمرتضی
%J مدیریت ورزشی
%@ 2008-9341
%D 2021

[Download]