روانشناسی تربیتی-دانشگاه علامه طباطبایی, دوره (17), شماره (60), سال (2021-6) , صفحات (327-364)

عنوان : ( شناسایی شاخص های مطلوب برای فعالیت های یاددهی و یادگیری دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توه به آنها )

نویسندگان: مصطفی باقریان فر , احمدرضا نصر اصفهانی , محمدرضا آهنچیان ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

پژوهش حاضر باهدف شناسایی شاخص های مطلوب برای فعالیت های یاددهی و یادگیری دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توجه به آن ها انجام شد. کوپر٢ (١٩٨٩) فعالیت های یاددهی و یادگیری را وظیفه ای که توسط استادان برای دانشجویان تعیین میشود تا در ساعات خارج از دانشگاه انجام پذیرد تعریف کرده است (دتمرز٣ و همکاران ، ٢٠١١). Wongwanich بود که فعالیت های یاددهی و یادگیری باید نوآورانه ، جالب و جذاب باشد و ٩٣ درصد فعالیت های یادگیری اکثریت استادان منجر به افزایش علاقه در فراگیران میشود و دانشجویان میتوانند از انواع فعالیت ها جهت تمرین استفاده و از طریق فرایند تفکر دانش جدید را کسب و با هم کلاسیهای خود در تعامل و به درس های خود توجه کنند. یافته ها یافته های پژوهش با توجه به سؤالات پژوهش به تفکیک ارائه میگردند: سؤال اول : شاخص های مطلوب برای فعالیت های یاددهی و یادگیری دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها چه مواردی است ؟ با مطالعه ی دقیق مصاحبه های صاحب نظران ، ده مقوله از نظرات آن ها استخراج شد که در جدول ١ به شرح زیر میباشد. International Encyclopedia of Education: Curriculum Studies.

کلمات کلیدی

, آموزش عالی , رشته‌های علوم انسانی دانشگاه‌ها , فعالیت یاددهی و یادگیری
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1093869,
author = {مصطفی باقریان فر and احمدرضا نصر اصفهانی and آهنچیان, محمدرضا},
title = {شناسایی شاخص های مطلوب برای فعالیت های یاددهی و یادگیری دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توه به آنها},
journal = {روانشناسی تربیتی-دانشگاه علامه طباطبایی},
year = {2021},
volume = {17},
number = {60},
month = {June},
issn = {2538-3183},
pages = {327--364},
numpages = {37},
keywords = {آموزش عالی ، رشته‌های علوم انسانی دانشگاه‌ها ، فعالیت یاددهی و یادگیری},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T شناسایی شاخص های مطلوب برای فعالیت های یاددهی و یادگیری دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توه به آنها
%A مصطفی باقریان فر
%A احمدرضا نصر اصفهانی
%A آهنچیان, محمدرضا
%J روانشناسی تربیتی-دانشگاه علامه طباطبایی
%@ 2538-3183
%D 2021

[Download]