پژوهشنامه حقوق کیفری, دوره (6/1), شماره (11), سال (2015-4) , صفحات (111-139)

عنوان : ( جرایم علیه قواعد تبلیغ در تجارت الکترونیکی )

نویسندگان: علیمراد حیدری ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

برابر قانون تجارت الکترونیکی تأمین­کنندگان موظفند ضوابطی را در امر تبلیغ رعایت کنند که تخلف از آن، جرم علیه قواعد تبلیغ است. مواد 50 تا 55 و ماده 70 رکن قانونی این جرایم است. از حیث رکن مادی، رفتار فیزیکی شامل تبلیغات فریب دهنده، به خطر انداختن سلامتی افراد، عدم ارائه اطلاعات کامل، تبلیغ با هویت مجهول و ارسال تبلیغات ناخواسته است. مرتکب جرم، تأمین کننده و بزه دیده جرم، مصرف کننده است که تعاریف ویژه خود را دارند. این جرایم مقید به نتیجه خاصی نیست و شرط اصلی آن، وقوع رفتارهای مادی در بستر تجارت الکترونیکی است. از حیث رکن معنوی، با توجه به عدم تصریح قانونی و اصلِ عمدی بودن جرایم، رفتارهای غیرعمدی قابل مجازات نیستند. چون مجازات ماده 70 قانون تجارت الکترونیکی تعزیر درجه پنج است، کاربست بعضی از ساز و کارهای ارفاقی قانون مجازات اسلامی نسبت به جرایم کوچک، در مورد این جرایم امکان ندارد.

کلمات کلیدی

تجارت الکترونیکی تبلیغات اینترنتی بازاریابی اینترنتی قواعد تبلیغ جرم رایانه‌ای
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1094121,
author = {حیدری, علیمراد},
title = {جرایم علیه قواعد تبلیغ در تجارت الکترونیکی},
journal = {پژوهشنامه حقوق کیفری},
year = {2015},
volume = {6/1},
number = {11},
month = {April},
issn = {2322-2328},
pages = {111--139},
numpages = {28},
keywords = {تجارت الکترونیکی تبلیغات اینترنتی بازاریابی اینترنتی قواعد تبلیغ جرم رایانه‌ای},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T جرایم علیه قواعد تبلیغ در تجارت الکترونیکی
%A حیدری, علیمراد
%J پژوهشنامه حقوق کیفری
%@ 2322-2328
%D 2015

[Download]