عنوان : ( جرایم علیه قواعد تبلیغ در تجارت الکترونیکی )
نویسندگان: علیمراد حیدری ,چکیده
برابر قانون تجارت الکترونیکی تأمینکنندگان موظفند ضوابطی را در امر تبلیغ رعایت کنند که تخلف از آن، جرم علیه قواعد تبلیغ است. مواد 50 تا 55 و ماده 70 رکن قانونی این جرایم است. از حیث رکن مادی، رفتار فیزیکی شامل تبلیغات فریب دهنده، به خطر انداختن سلامتی افراد، عدم ارائه اطلاعات کامل، تبلیغ با هویت مجهول و ارسال تبلیغات ناخواسته است. مرتکب جرم، تأمین کننده و بزه دیده جرم، مصرف کننده است که تعاریف ویژه خود را دارند. این جرایم مقید به نتیجه خاصی نیست و شرط اصلی آن، وقوع رفتارهای مادی در بستر تجارت الکترونیکی است. از حیث رکن معنوی، با توجه به عدم تصریح قانونی و اصلِ عمدی بودن جرایم، رفتارهای غیرعمدی قابل مجازات نیستند. چون مجازات ماده 70 قانون تجارت الکترونیکی تعزیر درجه پنج است، کاربست بعضی از ساز و کارهای ارفاقی قانون مجازات اسلامی نسبت به جرایم کوچک، در مورد این جرایم امکان ندارد.
کلمات کلیدی
تجارت الکترونیکی تبلیغات اینترنتی بازاریابی اینترنتی قواعد تبلیغ جرم رایانهای@article{paperid:1094121,
author = {حیدری, علیمراد},
title = {جرایم علیه قواعد تبلیغ در تجارت الکترونیکی},
journal = {پژوهشنامه حقوق کیفری},
year = {2015},
volume = {6/1},
number = {11},
month = {April},
issn = {2322-2328},
pages = {111--139},
numpages = {28},
keywords = {تجارت الکترونیکی تبلیغات اینترنتی بازاریابی اینترنتی قواعد تبلیغ جرم رایانهای},
}
%0 Journal Article
%T جرایم علیه قواعد تبلیغ در تجارت الکترونیکی
%A حیدری, علیمراد
%J پژوهشنامه حقوق کیفری
%@ 2322-2328
%D 2015