عنوان : ( اثربخشی مداخله توانمندسازی شکوفایی آنلاین بر هیجانات مثبت، روابط، معنایابی و پیشرفت دانشجویان )
نویسندگان: سمیرا سلیمانی , حسین کارشکی , سیدامیر امین یزدی ,چکیده
هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی مداخله توانمندسازی شکوفایی آنلاین بر هیجانات مثبت، روابط، معنایابی و پیشرفت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بود. پژوهش حاضر به روش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون و گروه کنترل با دوره پیگیری (دوماهه) انجام شد. جامعه آماری شامل دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1400-1401 بود که از این تعداد 50 نفر به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه شکوفایی (HFQ) سلیمانی و همکاران (2015) بود. برنامه آموزش توانمندسازی شکوفایی در 8 جلسه 90 دقیقهای به صورت آنلاین برای گروه آزمایش اجرا شد. دادهها با استفاده از تحلیل واریانس اندازهگیری مکرر تحلیل شد. نتایج نشان داد آموزش توانمندسازی شکوفایی آنلاین در مرحله پسآزمون بین دو گروه در متغیرهای هیجانات مثبت، روابط، معنایابی و پیشرفت تفاوت معناداری (01/0>p) ایجاد کرد و این تفاوت در مرحله پیگیری ماندگار بود. در نهایت بر اساس نتایج حاصل از این پژوهش میتوان گفت مداخله توانمندسازی شکوفایی آنلاین بر متغیرهای پژوهش تأثیر مثبت داشته است.
کلمات کلیدی
, توانمندسازی شکوفایی آنلاین, پیشرفت, دانشجویان, روابط, معنایابی, هیجانات مثبت.@article{paperid:1094817,
author = {سلیمانی, سمیرا and کارشکی, حسین and امین یزدی, سیدامیر},
title = {اثربخشی مداخله توانمندسازی شکوفایی آنلاین بر هیجانات مثبت، روابط، معنایابی و پیشرفت دانشجویان},
journal = {رویش روان شناسی},
year = {2023},
volume = {12},
number = {2},
month = {June},
issn = {2383-353X},
pages = {1--15},
numpages = {14},
keywords = {توانمندسازی شکوفایی آنلاین، پیشرفت، دانشجویان، روابط، معنایابی، هیجانات مثبت.},
}
%0 Journal Article
%T اثربخشی مداخله توانمندسازی شکوفایی آنلاین بر هیجانات مثبت، روابط، معنایابی و پیشرفت دانشجویان
%A سلیمانی, سمیرا
%A کارشکی, حسین
%A امین یزدی, سیدامیر
%J رویش روان شناسی
%@ 2383-353X
%D 2023