کنفرانس جامع علوم مدیریت و حسابداری , 2017-02-16

عنوان : ( «الویت بندی روش های بازاریابی در مرحله رشد از چرخه عمر سازمانی با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبیAHP مورد مطالعه: شرکت های دانش بنیان» )

نویسندگان: پوریا میرآب آستانه , مجتبی پورسلیمی , مجتبی بذرافشان مقدم ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چکیده رقابت با سرعت بیسابقه ای درحال پیشرفت است. در اثر گسترش رقابت علم و هنر بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است. این هنر به معنی همگراسازی تمامی فعالیتهای شرکت در مسیر فروش بیشتر می باشد. حال برخی از شرکت ها در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند. شرکتهای دانش بنیان را می توان به عنوان یک نمونه بیان کرد که با توجه به سابقهی اندکشان در زمینهی تجاری سازی محصولات،بازاریابی و یافتن روشهای مناسب بازاریابی با مشکلات فراوانی روبه رو هستند. هدف از انجام این تحقیق در واقع شناسایی عوامل اثرگذار در الویت بندی و الویتبندی روشهای بازاریابی برای شرکتهای دانشبنیان در مرحله رشد از چرخه عمر سازمان می باشد تا شاید این تحقیق بتواند گرهگشای ابهامات پیش روی این شرکت ها باشد. جامعه آماری این پژوهش مدیران عامل،مدیران بازاریابی شرکت های دانشبنیان و اساتید دانشگاه بوده، که 30 نفر از آنها با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. برای شناسایی معیارهای اثرگذار در انتخاب روش بازاریابی از 2 پرسشنامه استفاده شد و به منظور الویتبندی روشهای بازاریابی از پرسشنامه مقایسات زوجی استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به پرسشنامه مقایسات زوجی و الویتبندی روشهای بازاریابی از روش تحلیل سلسله-مراتبی که خاص تصمیم گیری گروهی است استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که معیار هدف سازمان در الویت بندی معیارها در رتبه اول، معیار منابع در رتبه دوم، معیار نوع محصولات شرکت در رتبه سوم، معیار شرایط محیطی در رتبه چهارم و معیار کانال های توزیع در رتبه پنجم قرار گرفتند. و نتایج مربوط به الویت بندی روش های بازاریابی با توجه به ترکیب معیارها نشان می دهد که بازاریابی الکترونیک در رتبه اول، بازاریابی اجتماعی در جایگاه دوم، بازاریابی مستقیم در جایگاه سوم، بازاریابی رابطهمند در رتبه چهارم، بازاریابی عصبی در رتبه پنجم و بازاریابی چریکی هم در رتبهی ششم قرار گرفتند.

کلمات کلیدی

روش ﻫﺎی ﺑﺎزارﯾﺎﺑی؛ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻣﺮاﺗﺒی؛ ﺷﺮکﺖ ﻫﺎی داﻧﺶ ﺑﻨﯿﺎن؛ چرﺧﻪ ﻋﻤﺮ ﺳﺎزﻣﺎن
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1095378,
author = {پوریا میرآب آستانه and پورسلیمی, مجتبی and بذرافشان مقدم, مجتبی},
title = {«الویت بندی روش های بازاریابی در مرحله رشد از چرخه عمر سازمانی با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبیAHP مورد مطالعه: شرکت های دانش بنیان»},
booktitle = {کنفرانس جامع علوم مدیریت و حسابداری},
year = {2017},
location = {ايران},
keywords = {روش ﻫﺎی ﺑﺎزارﯾﺎﺑی؛ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻣﺮاﺗﺒی؛ ﺷﺮکﺖ ﻫﺎی داﻧﺶ ﺑﻨﯿﺎن؛ چرﺧﻪ ﻋﻤﺮ ﺳﺎزﻣﺎن},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T «الویت بندی روش های بازاریابی در مرحله رشد از چرخه عمر سازمانی با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبیAHP مورد مطالعه: شرکت های دانش بنیان»
%A پوریا میرآب آستانه
%A پورسلیمی, مجتبی
%A بذرافشان مقدم, مجتبی
%J کنفرانس جامع علوم مدیریت و حسابداری
%D 2017

[Download]