بررسی های بازرگانی, دوره (21), شماره (119), سال (2023-5) , صفحات (75-98)

عنوان : ( نقش کانال‌های همه‌کاره در افزایش رضایت و وفاداری مشتریان )

نویسندگان: زینت پارسائی , قاسم اسلامی , فریبرز رحیم نیا ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

امروزه با گسترش فناوری‌ها و کانال‌های آنلاین، مشتریان متمایل به استفاده همزمان از کانال‌های آفلاین و آنلاین در مسیر مشارکتشان با سازمانی مانند بانک‌ هستند تا بتوانند سریعتر، از طریق چندین کانال و نقاط تماس به هدف نهایی خود دست یابند. با توجه به هماهنگی و هم‌افزایی بین این کانال‌ها و ارزش مثبت ایجاد شده، مفهوم کیفیت ادغام کانال همه‌کاره و ارزش درک‌شده کانال همه‌کاره مطرح می‌شود. فرضیات این پژوهش به بررسی تأثیر کیفیت ادغام و ارزش درک‌شده کانال همه‌کاره بر وفاداری مشتری باتوجه به نقش میانجی رضایت و مشارکت مشتری پرداخته است. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش انجام کار، از نوع پیمایشی است. جامعه آماری مشتریان 10 بانک‌ خصوصی در شهر مشهد هستند که از بین آنها، بانک‌هایی با بیشترین تعداد شعب جهت جمع‌آوری نمونه برگزیده شدند که شامل بانک‌های ملت، صادرات، تجارت، رفاه، اقتصاد نوین، پاسارگاد، سینا، شهر، ایران‌زمین و آینده می‌باشند. برای جمع‌آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد استفاده و این پرسشنامه به صورت الکترونیکی بین مشتریان این بانک‌ها توزیع گردید و در نهایت 386 پرسشنامه به صورت غیرتصادفی سهمیه‌ای جمع‌آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزارهای SPSS و AMOS استفاده گردید. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است کیفیت ادغام و ارزش درک شده کانال همه‌کاره بر وفاداری مشتری تأثیر مثبت و معناداری داشته و تأثیر رضایت و مشارکت مشتری در رابطه بین کیفیت ادغام و ارزش درک‌شده کانال همه‌کاره بر وفاداری مشتری مثبت و معنادار است.

کلمات کلیدی

کیفیت ادغام کانال همه کاره ارزش درک شده کانال همه کاره رضایت مشتری مشارکت مشتری وفاداری مشتری
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1095442,
author = {پارسائی, زینت and اسلامی, قاسم and رحیم نیا , فریبرز},
title = {نقش کانال‌های همه‌کاره در افزایش رضایت و وفاداری مشتریان},
journal = {بررسی های بازرگانی},
year = {2023},
volume = {21},
number = {119},
month = {May},
issn = {2676-7562},
pages = {75--98},
numpages = {23},
keywords = {کیفیت ادغام کانال همه کاره ارزش درک شده کانال همه کاره رضایت مشتری مشارکت مشتری وفاداری مشتری},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T نقش کانال‌های همه‌کاره در افزایش رضایت و وفاداری مشتریان
%A پارسائی, زینت
%A اسلامی, قاسم
%A رحیم نیا , فریبرز
%J بررسی های بازرگانی
%@ 2676-7562
%D 2023

[Download]