عنوان : ( واکاوی الگوهای ذهنی خبرگان در خصوص مشکلات برند ملی ورزش کشور )
نویسندگان: احمد نظری ترشیزی , زهرا سادات میرزازاده , مهدی طالب پور , علی بنسبردی ,چکیده
هدف تحقیق حاضر واکاوی الگوهای ذهنی خبرگان در خصوص مشکلات برند ملی ورزش کشور بود. این پژوهش از منظر هدف، کابردی و به دلیل استفاده از روش شناسی کیو، از نوع آمیخته بود. در اولین مرحله، با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند با 14 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی، مدیریت بازاریابی ورزشی، متخصصان حوزه برندسازی، صاحب نظران و کارشناسان در حوزه دیپلماسی عمومی و ورزشی، متخصصان در حیطه گردشگری عمومی و ورزشی و اصحاب رسانه جهت مشخص نمودن عبارات کیو مصاحبه شد. بعد از این مرحله نوبت به شناسایی ذهنیتها با روش کمی و به کمک تکنیک تحلیل عاملی کیو رسید در پژوهش حاضر تعداد مشارکت کنندگان 29 نفر بود به صورت غیر احتمالی بودند که عبارات کیو را مرتب نمودند. با استفاده از چرخش واریماکس و تحلیل عاملی اکتشافی، عوامل بالا با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 22 دستهبندی شدند. یافته ها نشان داد که هفت الگوی ذهنی \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"فضای قانونی و حاکمیت بازدارنده\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"، \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"گرایش به مدیریت نامناسب\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"، \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"فشارهای بیرونی و تحریم ها\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"، \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"عدم وجود بازارهای آزاد\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"، \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"ساختاری فرهنگی ورزشی ضعیف\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"، \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"مشکلات اقتصادی و سرمایه داری\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" و \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"ضعف رسانه های ورزشی کشور\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" در خصوص مشکلات پیرامون برند ملی ورزش کشور وجود دارد. در یک نتیجه گیری کلی باید بیان کرد که ساختار ورزش کشور نتوانسته است که برند خود را به خوبی در کشور تبیین کند و به عنوان یک برند ملی چه در سطح داخلی چه در سطح بین اللملی مطرح نماید و این مهم استنباط می شود که برای برون رفت از آن باید بسیار ریشه ای به حل مسئله اقدام نمود.
کلمات کلیدی
, فضای قانونی, مشکلات بیرونی, مشکلات درونی, برند ملی ورزش@article{paperid:1096364,
author = {نظری ترشیزی, احمد and میرزازاده, زهرا سادات and طالب پور, مهدی and علی بنسبردی},
title = {واکاوی الگوهای ذهنی خبرگان در خصوص مشکلات برند ملی ورزش کشور},
journal = {مطالعات مدیریت ورزشی},
year = {2023},
month = {January},
issn = {2538-3213},
keywords = {فضای قانونی، مشکلات بیرونی، مشکلات درونی، برند ملی ورزش},
}
%0 Journal Article
%T واکاوی الگوهای ذهنی خبرگان در خصوص مشکلات برند ملی ورزش کشور
%A نظری ترشیزی, احمد
%A میرزازاده, زهرا سادات
%A طالب پور, مهدی
%A علی بنسبردی
%J مطالعات مدیریت ورزشی
%@ 2538-3213
%D 2023