عنوان : ( Investigating Effective Factors on the buying behavior of consumers of green food products )
نویسندگان: علی رضا کرباسی , الهه اعظم رحمتی ,چکیده
در ﻃﻮل دﻫﻪﻫﺎی گﺬﺷﺘﻪ، اﻓﺰاﯾﺶ روزاﻓﺰون و چﺸﻤگﯿﺮ ﻣﺼﺮف کﺎﻻﻫﺎ و ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌی و آﺳﯿﺐ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﻪ ﻣﺤﯿﻂزﯾﺴﺖ ﺷﺪه اﺳﺖ کﻪ ﺑﺴﯿﺎری از ﻣﺼﺮفکﻨﻨﺪگﺎن را ﺑﺮآن داﺷﺘﻪ اﺳﺖ ﺗﺎ اﺛﺮات زﯾﺴﺖﻣﺤﯿﻄی ﻣﺼﺮف ﺧﻮد را کﺎﻫﺶ دﻫﻨﺪ.در اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺳﻌی ﺷﺪهﺗﺎ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳی ﺗﺄﺛﯿﺮ داﻧﺶ درﺑﺎره ﻣﺴﺎﺋﻞ زﯾﺴﺖ ﻣﺤﯿﻄی، درک ﻣﺼﺮفکﻨﻨﺪه و رﻓﺘﺎر ﺑﺎزﯾﺎﻓﺘی ﻣﺼﺮفکﻨﻨﺪه ﺑﺮ روی رﻓﺘﺎر ﺧﺮﯾﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺳﺒﺰ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﻣﺪلﯾﺎﺑی ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری پﺮداﺧﺘﻪ ﺷﻮد کﻪ ﺑﺮای اﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮر از دادهﻫﺎی ﻣﻘﻄﻊ زﻣﺎﻧی215ﻣﺼﺮفکﻨﻨﺪه در ﺳﻄﺢ ﺷﻬﺮ ﻣﺸﻬﺪ در ﺳﺎل1396ﺑﻬﺮه گﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ.ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻣﺪلﯾﺎﺑی ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺣﺎکی از آن اﺳﺖ کﻪ درک ﯾﺎ ﻧگﺮش ﻣﺼﺮفکﻨﻨﺪه ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻋﺎﻣﻞ پﯿﺶﺑﯿﻨیکﻨﻨﺪه رﻓﺘﺎر ﺧﺮﯾﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻏﺬاﯾی ﺳﺒﺰ اﺳﺖ کﻪ ﺗﻼش ﺑﺮای اﻓﺰاﯾﺶ آگﺎﻫی ﻣﺼﺮفکﻨﻨﺪگﺎن، از ﻃﺮﯾﻖ اﺑﺰارﻫﺎی ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗی ﺑﺮای ﻣﻌﺮﻓی اﻧﻮاع ﺗﻮاﻧﺎﯾیﻫﺎی آﻧﻬﺎﺟﻬﺖ کﺎﻫﺶ ﺗﺨﺮﯾﺐ ﻣﺤﯿﻂزﯾﺴﺖ ﻣیﺗﻮاﻧﺪ ﯾکی از اﻗﺪاﻣﺎت ﻣﻬﻢ ﺗﺄﺛﯿﺮگﺬار ﺑﺎﺷﺪ.ﻫﻤچﻨﯿﻦ ﺑﺮچﺴﺐگﺬاری ﻣﺤﺼﻮﻻت و پﺎﯾﯿﻦ ﻧگﻪ داﺷﺘﻦ ﻗﯿﻤﺖﻫﺎی ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺳﺎزگﺎر ﺑﺎ ﻣﺤﯿﻂزﯾﺴﺖ از ﻃﺮﯾﻖ کﻤپﯿﻦﻫﺎ و ارگﺎنﻫﺎی ﺣﻤﺎﯾﺖکﻨﻨﺪه پﯿﺸﻨﻬﺎد ﺷﺪه اﺳﺖ.
کلمات کلیدی
, داﻧﺶ, درک ﻣﺼﺮف کﻨﻨﺪه, رﻓﺘﺎر ﺳﺒﺰ, رﻓﺘﺎر ﺑﺎزﯾﺎﻓﺘی@article{paperid:1096777,
author = {کرباسی, علی رضا and اعظم رحمتی, الهه},
title = {Investigating Effective Factors on the buying behavior of consumers of green food products},
journal = {علوم و صنایع غذایی ایران - انجمن علوم و صنایع غذایی ایران},
year = {2021},
volume = {18},
number = {117},
month = {November},
issn = {2008-8787},
pages = {343--352},
numpages = {9},
keywords = {داﻧﺶ، درک ﻣﺼﺮف کﻨﻨﺪه، رﻓﺘﺎر ﺳﺒﺰ، رﻓﺘﺎر ﺑﺎزﯾﺎﻓﺘی},
}
%0 Journal Article
%T Investigating Effective Factors on the buying behavior of consumers of green food products
%A کرباسی, علی رضا
%A اعظم رحمتی, الهه
%J علوم و صنایع غذایی ایران - انجمن علوم و صنایع غذایی ایران
%@ 2008-8787
%D 2021