پنجمین کنگره بین المللی عمران ، معماری و توسعه شهری , 2017-12-26

عنوان : ( آسیب شناسی تبلیغات شهری درکلانشهرها و ارایه راهکارهای اجرایی بهبودمطالعه موردی:کلانشهرمشهد )

نویسندگان: مسعود رضوی , محمد رضا حسین زاده فنود , براتعلی خاکپور ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

مقاله حاضر حاصل پژوهشی است که با هدف آسیب شناسی تبلیغات شهری در کلانشهرها و ارایه راهکارهای بهینه، اجرا و دارای نگرشی کاربرد محور بوده و پس از تحقیق و گردآوری ادبیات نظری در میان جامعه آماری70 نفری کارشناسان شهرداری کلانشهر مشهد انجام شده است. این جامعه با اکثریت طیف جنسیتی مذکر(1/83 درصد) و اکثریت قاطع سطح تحصیلات لیسانس(5/47درصد) در میانگین سنی48/33 سال و سابقه کار 8/7 سال می باشد. پژوهش از نظر تجزیه و تحلیل آماری از نوع توصیفی، روش مطالعه همبستگی و از بعد هدف کاربردی بوده که به روش میدانی و پیمایشی انجام شده است. پس از انجام مراحل آماری و بررسی یافته های حاصل از توزیع پرسشنامه و تحلیل آنها مشخص شد که تبلیغات محیطی شهر مشهد دچار آسیبهایی است. تبلیغات محیطی مشهد موجب بی نظمی در چیدمان مبلمان شهری است و همچنین مبتنی بر شیوه ای هدفمند و سیستمی نیست. مشارکت شهروندان در بهبود وضعیت تبلیغات فعلی محیطی مطلوب نیست و تبلیغات محیطی مشهد سبب آلودگی بصری شده است. تبلیغات محیطی موجب تضعیف اخلاق شهروندی نیست. درنهایت به مدیریت شهری راهکارهای اجرایی برای رفع آنان توصیه می شود تا بدین طریق بتواند درجهت ساماندهی سیما و منظرشهری برنامه ریزی لازم را صورت داده و به سوی خدمات شهری و گرافیک محیطی مطلوب، موثر و آرامش بخش گام بردارد.

کلمات کلیدی

, آسیب شناسی , تبلیغات شهری , تبلیغات محیطی , کلانشهر مشهد
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1097037,
author = {مسعود رضوی and محمد رضا حسین زاده فنود and خاکپور, براتعلی},
title = {آسیب شناسی تبلیغات شهری درکلانشهرها و ارایه راهکارهای اجرایی بهبودمطالعه موردی:کلانشهرمشهد},
booktitle = {پنجمین کنگره بین المللی عمران ، معماری و توسعه شهری},
year = {2017},
location = {تهران, ايران},
keywords = {آسیب شناسی ، تبلیغات شهری ، تبلیغات محیطی ، کلانشهر مشهد},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T آسیب شناسی تبلیغات شهری درکلانشهرها و ارایه راهکارهای اجرایی بهبودمطالعه موردی:کلانشهرمشهد
%A مسعود رضوی
%A محمد رضا حسین زاده فنود
%A خاکپور, براتعلی
%J پنجمین کنگره بین المللی عمران ، معماری و توسعه شهری
%D 2017

[Download]