عنوان : ( بررسی پاسخ های مختلف به ریسک نشست در حفاری مکانیزه تمام مقطع باTBM(مطالعه موردی:پروژه خط 2قطار شهری مشهد) )
نویسندگان: رضا محمد نژاد بیدخت , براتعلی خاکپور , امید علی خوارزمی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
جابجایی های زمین جزو پیامدهای اجتناب ناپذیر حفاری و ساخت یک تونل بشمار می رود.حفاری تونل با آزاد شدن تنش برجا همراه است که تنها بخشی از آن با نصب سیستم نگهداری تونل قابل کنترل می باشد.درواقع،ایجاد یک فضای خالی در حداقل زمان ممکن و فراهم آوردن زمینه نصب یک سیستم نگهداری بی نهایت صلب برای پرکردن دقیق آن غیرممکن است.از اینرو،بخشی از تغییر شکل زمین در عمق تونل رخ خواهد داد،که این امر زنجیره ای از جابجایی ها را سبب می گردد که پیامد آن نشست های سطح زمین خواهد بود و با کاهش عمق تونل بر اهمیت آن افزوده خواهد شد.در این مقاله پس از معرفی مختصر روش های مناسب کنترل نشست،اقدامات ممکن برای مقابله با خطرات مربوط به نشست در پروژه خط 2قطار شهری مشهد برای سازه هایی که در رده خطر بالاتری واقع گردیده اند،مورد بررسی قرار گرفته اند.
کلمات کلیدی
, میزان ریسک نشست ساختمان (SRA)tحفاری تونل , TBM , خط 2قطار شهری مشهد , رده ساختمان@inproceedings{paperid:1097057,
author = {محمد نژاد بیدخت, رضا and خاکپور, براتعلی and خوارزمی, امید علی},
title = {بررسی پاسخ های مختلف به ریسک نشست در حفاری مکانیزه تمام مقطع باTBM(مطالعه موردی:پروژه خط 2قطار شهری مشهد)},
booktitle = {کنفرانس ملی معماری و منظر شهری پایدار},
year = {2014},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {میزان ریسک نشست ساختمان (SRA)tحفاری تونل ، TBM ، خط 2قطار شهری مشهد ، رده ساختمان},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی پاسخ های مختلف به ریسک نشست در حفاری مکانیزه تمام مقطع باTBM(مطالعه موردی:پروژه خط 2قطار شهری مشهد)
%A محمد نژاد بیدخت, رضا
%A خاکپور, براتعلی
%A خوارزمی, امید علی
%J کنفرانس ملی معماری و منظر شهری پایدار
%D 2014