مطالعات مدیریت ورزشی, سال (2023-8)

عنوان : ( ارائه مدل برندسازی شخصی بانوان ورزشکار نخبه ایرانی )

نویسندگان: عصمت کریم زاده , مینا مستحفظیان , محمد کشتی دار , مهناز مروی اصفهانی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف این پژوهش ارائه مدل برندسازی شخصی بانوان ورزشکار نخبه ایرانی بود. روش تحقیق از نوع کیفی بود که با رویکرد نظریه داده بنیاد استراوس و کوربین انجام شد. روش جمع آوری اطلاعات با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختاریافته بود. فرآیند مصاحبه ها با 17 نفر از بانوان ورزشکار المپیکی، بازی های آسیایی، مدیران و اساتید و صاحب نظرانی که به نحوی در زمینه ورزش حرفه ای بانوان و برندسازی آن سوابق روشنی داشتند با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند و بر اساس معیار اشباع نظری انجام شد. داده‌های جمع‌آوری‌شده با استفاده از کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیه‌وتحلیل شدند و مدل نهایی استخراج گردید. از مجموع 98 کد مفهومی و 20 مقوله، بر اساس پدیده محوری، شرایط علی، بسترها و زمینه‌های لازم، متغیرهای مداخله‌گر، راهبردها و پیامدهای برند شخصی بانوان ورزشکار نخبه ایرانی تدوین گردید. نتایج یافته‌ها بیانگر آن است که شخصیت، هوش فرهنگی، رویت پذیری و هوش اجتماعی با فراهم‌سازی بسترهای سبک زندگی، پیشینه ورزشی و مسئولیت اجتماعی می‌توانند زمینه‌ساز برند شخصی بانوان ورزشکار نخبه ایرانی شوند. در این راستا با حمایت از ورزش بانوان، خودترویجی، عملکرد اخلاقی و بهره مندی از تصویر منسجم ارتباطات می‌توان پیامدهایی همچون ساخت هویت تجاری، پیشرفت مسیر شغلی، تقویت انگیزه و نشاط، الگوبودن و محبوبیت در جامعه را انتظار داشت. لذا ورزشکاران، مدیران و بازاریابان ورزشی می توانند با توجه بیشتر به این عوامل، بازاری از مشتریان و هواداران را خلق کرده و به کسب درآمد پایدار، و حفظ شهرت، محبوبیت و عزت نفس بپردازند.

کلمات کلیدی

برندسازی بانوان ورزشکار نخبه پیشینه ورزشی هژمونی مردانه
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1097071,
author = {عصمت کریم زاده and مینا مستحفظیان and کشتی دار, محمد and مهناز مروی اصفهانی},
title = {ارائه مدل برندسازی شخصی بانوان ورزشکار نخبه ایرانی},
journal = {مطالعات مدیریت ورزشی},
year = {2023},
month = {August},
issn = {2538-3213},
keywords = {برندسازی بانوان ورزشکار نخبه پیشینه ورزشی هژمونی مردانه},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T ارائه مدل برندسازی شخصی بانوان ورزشکار نخبه ایرانی
%A عصمت کریم زاده
%A مینا مستحفظیان
%A کشتی دار, محمد
%A مهناز مروی اصفهانی
%J مطالعات مدیریت ورزشی
%@ 2538-3213
%D 2023

[Download]