مدیریت ورزشی, دوره (15), شماره (3), سال (2023-11) , صفحات (88-106)

عنوان : ( مدلسازی کمی عوامل مؤثر بر برندسازی ویژگی‌های شخصیتی داوطلبان ورزشی در رویدادهای ورزشی دانشگاهی ایران )

نویسندگان: محمود بهره مند , محمد کشتی دار , مینا مستحفظیان , جهانگیر کریمیان ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چکیده مقدمه: هدف از پژوهش حاضر مدلسازی عوامل مؤثر بر برندسازی ویژگی‌های شخصیتی داوطلبان ورزشی در رویدادهای ورزشی دانشگاهی ایران بود. تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوۀ هدف توصیفی – تحلیلی و از نظر شیوۀ اجرا از نوع تحقیقات آمیختۀ اکتشافی (کمی و کیفی) است. روش پژوهش: فرایند مصاحبه‌ها تا رسیدن داده‌ها به اشباع نظری ادامه یافت و 15 مصاحبه از خبرگان از جمله برگزارکنندگان رویدادهای ورزشی، افرادی که سابقۀ داوطلبی در رویدادهای ورزشی دانشگاهی و استادانی که در زمینۀ برندسازی شخصی تجربه داشتند، انجام گرفت. جامعۀ آماری را در بخش کیفی خبرگان از جمله برگزارکنندگان رویدادهای ورزشی، متخصصانی که سابقۀ داوطلبی در رویدادهای ورزشی دانشگاهی داشتند و ارتقا پیدا کرده بودند و استادانی که در زمینۀ برندسازی شخصی فعالیت داشتند، تشکیل دادند. جامعۀ آماری در بخش کمی شامل همۀ افرادی که سابقۀ داوطلبی ورزشی داشتند و برگزارکنندگان و مسئولان کمیته‌های رویدادهای ورزشی بود. روش نمونه‌گیری به‌صورت در دسترس انتخاب شد و 216 پرسشنامه به‌صورت الکترونیکی توزیع شد. به‌منظور بررسی برازش مدل مسیری- ساختاری از نرم‌افزار PLS استفاده شد. یافته‌ها: نتایج مدل تحقیق نشان داد شرایط علی، شرایط زمینه‌ای و شرایط مداخله‌گر تأثیر مثبت و معناداری بر برندسازی شخصیتی داوطلبان ورزشی داشتند که سهم شرایط زمینه‌ای با ضریب اثر استاندارد 487/0 بیشتر از سایر عوامل بود. نتیجه‌گیری: با اجرای راهبردهای شناسایی‌شده از پژوهش حاضر می‌توان شاهد افزایش اعتمادبه‌نفس و ارتقای جایگاه داوطلبان ورزشی شد و همچنین بهبود و کارایی هرچه بیشتر را در برگزاری و مدیریت رویدادهای ورزشی شاهد بود.

کلمات کلیدی

برندسازی داوطلبان ورزشی شخصیت‌های ورزشی مدیریت رویداد ورزش دانشگاهی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1097148,
author = {محمود بهره مند and کشتی دار, محمد and مینا مستحفظیان and جهانگیر کریمیان},
title = {مدلسازی کمی عوامل مؤثر بر برندسازی ویژگی‌های شخصیتی داوطلبان ورزشی در رویدادهای ورزشی دانشگاهی ایران},
journal = {مدیریت ورزشی},
year = {2023},
volume = {15},
number = {3},
month = {November},
issn = {2008-9341},
pages = {88--106},
numpages = {18},
keywords = {برندسازی داوطلبان ورزشی شخصیت‌های ورزشی مدیریت رویداد ورزش دانشگاهی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T مدلسازی کمی عوامل مؤثر بر برندسازی ویژگی‌های شخصیتی داوطلبان ورزشی در رویدادهای ورزشی دانشگاهی ایران
%A محمود بهره مند
%A کشتی دار, محمد
%A مینا مستحفظیان
%A جهانگیر کریمیان
%J مدیریت ورزشی
%@ 2008-9341
%D 2023

[Download]