عنوان : ( بررسی نقش میانجیگری رفتار شهروندی بین تشابه سازی با تاییدکننده مشهور و قصد خرید )
نویسندگان: محمدرضا خدیوی آیسک , فریبرز رحیم نیا , علیرضا حدادیان ,چکیده
ارتباطات بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و... بهعنوان ابزاری تجاری برای سرمایه گذاران کسبوکارها تلقی میشود و به واسطه آن سرمایه گذاران در کسب وکارهای گوناگون قادرند تا برند خود را به نمایش گذاشته و افکار عمومی را نسبت به برند ارتقا دهند . اخیرا یکی از ابزارهای تبلیغاتی که در بازاریابی الکترونیکی در دسترس سازمان ها قرار 4 گرفته، بهرهگیری از تاییدگان کننده مشهور در رسانههای اجتماعی است و کسب وکارها با این افراد همکاری میکنند تا محصوالت و خدمات خود را به مشتریان معرفی کرده و همچنین روی آنها تاثیری سازنده و مفید ب گذارند. از طرفی بر اساس مطالعات، میزان شباهت مخاطبان نسبت به تاییدکننده مشهور، میتواند نیات و رفتار آنها را تحت تاثیر قرار دهد. بهعبارتی بهتر، خصوصیات یک تاییدکننده مشهور از قبیل ظاهر، جنسیت، وضعیت اجتماعی مشابه و... بر تصمیم گیری مخاطبان از جمله تصمیمات مربوط به خرید تاثیر میگذارد. که نهایتا همین امر موجب شده تا اکثر سازمانهایی که به فراخور نوع فعالیتشان با ارباب رجوع و مشترى درگیر می باشند، اعمال و رفتارهایى که از مشتریان سر میزند، برایشان دارای اهمیت ویژهاى باشد. چراکه با تاثیر گذاری مناسب بر روی مخاطبان سازمان میتوان افزایش رفتار شهروندی از سوی آن ها را که بر رفتارهای فراتر از نقش یک مخاطب )مشتری یا پیرو( داللت دارد را شاهد بود. حال آنکه این رفتارها )فرا نقشی( نهتنها برای سازمان هزینه زا نبوده بلکه موجب بهره وری و ارتقا سودآوری در سازمان میشود. لذا هدف از این پژوهش بررسی تاثیر تشابه سازی با تاییدکننده مشهور بر قصد خرید از طریق نقش واسط رفتار شهروندی است
کلمات کلیدی
, تایید کننده مشهور, تشابه سازی, رفتار شهروندی, قصد خرید@inproceedings{paperid:1097151,
author = {خدیوی آیسک, محمدرضا and رحیم نیا , فریبرز and حدادیان, علیرضا},
title = {بررسی نقش میانجیگری رفتار شهروندی بین تشابه سازی با تاییدکننده مشهور و قصد خرید},
booktitle = {ششمین کنفرانس بین المللی تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری},
year = {2023},
location = {تهران, ايران},
keywords = {تایید کننده مشهور، تشابه سازی، رفتار شهروندی، قصد خرید},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی نقش میانجیگری رفتار شهروندی بین تشابه سازی با تاییدکننده مشهور و قصد خرید
%A خدیوی آیسک, محمدرضا
%A رحیم نیا , فریبرز
%A حدادیان, علیرضا
%J ششمین کنفرانس بین المللی تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
%D 2023