عنوان : ( ویژگی های فضای فیزیکی مدرسه برمبنای تجارب بین المللی )
نویسندگان: زهرا اسکندری تربقان , رضوان حسین قلی زاده , حامد کامل نیا ,
چکیده
هدف اصلی این نوشتار، شناسایی ویژگی های فضای فیزیکی مدرسه بر مبنای تجارب بین المللی می باشد.برای دستیابی به این هدف از روش مرور اسنادی و تکنیک نحلیل محتوای اسناد معتبر بین المللی از قبیلاستانداردها و گزارشات و نیزتجارب برخی مدارس نمونه در این زمینه استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیلمحتوی اسناد مورد مطالعه بر اساس مدل طبقه بندی ویژگی های محیط یادگیری نیر و فیلدینگ (2005) در چهار حوزه فضایی (نور طبیعی و انعطاف پذیری). روان شناختی (رنگ، سر و صدا)، فیزیولوژی (دما تهویه، محوطه سازی) و رفتاری (پیکربندی U شکل، میزهای گرد، فضاهای بازی، فضاهای شخصی، فضاهای عمومی یادگیری) طبقه بندی شدند
کلمات کلیدی
, طراحی فضای آموزشی , ویژگی های فضای فیزیکی , تجارب بین المللی@inproceedings{paperid:1097240,
author = {اسکندری تربقان, زهرا and حسین قلی زاده, رضوان and کامل نیا, حامد},
title = {ویژگی های فضای فیزیکی مدرسه برمبنای تجارب بین المللی},
booktitle = {اولین همایش ملی مدرسه فردا},
year = {2019},
location = {اردبیل, ايران},
keywords = {طراحی فضای آموزشی ، ویژگی های فضای فیزیکی ، تجارب بین المللی},
}
%0 Conference Proceedings
%T ویژگی های فضای فیزیکی مدرسه برمبنای تجارب بین المللی
%A اسکندری تربقان, زهرا
%A حسین قلی زاده, رضوان
%A کامل نیا, حامد
%J اولین همایش ملی مدرسه فردا
%D 2019