عنوان : ( بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد شغلی کارکنان به واسطه اشتراک دانش و نقش تعدیلگر ارتباطات در هتلهای 4 و 5 ستاره شهر مشهد )
نویسندگان: قاسم اسلامی , فرشاد قادری ,
چکیده
جامعه اجتماعی امروزی توجه زیادی به نیروی انسانی دارد. این در حالی است که امروزه توجه به عملکرد کارکنان در بخش خدمات خصوصاً صنعت گردشگری بیشازپیش مهم جلوه میکند. این در حالی است که کارکنان در صنعت گردشگری تأثیر زیادی بر ایجاد مزیت رقابتی دارند. بهگونهای که سازمانهای دارای کارکنانی با عملکرد بهتر رونق کسبوکار بهتری خواهد داشت. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر عملکرد کارکنان بهواسطه اشتراک دانش و و نقش تعدیلگر ارتباطات میباشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش انجام کار، از نـوع توصیفی- پیمایشـی اسـت. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان هتلهای شهر مشهد میباشد. دادههای جمعآوریشده از 390 پرسشنامه با روش مدل یابی معادلات ساختاری با نرمافزارAMOS مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. یافتههای پژوهش نشان داد، بازاریابی داخلی بر اشتراک دانش و عملکرد کارکنان تأثیر مثبت و معنیداری دارند. این در حالی است که اشتراک دانش بر عملکرد شغلی کارکنان تاثیر مثبت دارد. از نتایج دیگر اینکه نقش تعدیل گر ارتباطات سازمانی نیز مورد تایید قرار گرفت. علاوه بر این نقش واسط اشتراک دانش نیز تائید شد.