سومین همایش ملی برند در ورزش , 2023-05-10

عنوان : ( مدل یابی معادلات ساختاری بازاریابی اجتماعی و بازاریابی حسی با ارزش ویژه نام تجاری و رفتار مشتری (مطالعه ی باشگاه‌های بدن‌سازی و تناسب‌اندام ممتاز شهر مشهد) )

نویسندگان: عصمت بزرگوار , جواد غلامیان , مهدی طالب پور , فرزانه اویسی ثانی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف پژوهش حاضر مدل یابی معادلات ساختاری بازاریابی اجتماعی و بازاریابی حسی بر ارزش ویژه نام تجاری و رفتار مشتریان باشگاه‌های بدن‌سازی و تناسب‌اندام ممتاز شهر مشهد بود. پژوهش حاضر از جمله تحقیقات کاربردی است که از حیث روش‌شناسی از جمله تحقیقات علی-همبستگی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه مشتریان باشگاه‌های بدن‌سازی و تناسب‌اندام ممتاز شهر مشهد تشکیل دادند که با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای- تصادفی ساده و با توجه به فرمول حجم نمونه کوکران برای جوامع نامتناهی تعداد 384 نفر به ‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شد. به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‌های استاندارد ارزش ویژه برند (کیم و هیون، 2011)، رفتار مشتریان (بویل و مارتینز، 2013)، بازاریابی حسی (نجاتی، 1393) و بازاریابی اجتماعی (ایمانی، 1392) استفاده شد که روایی و پایایی ابزار پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که در سطح معنی‌داری 0.05 بازاریابی اجتماعی با ارزش ویژه نام تجاری باشگاه‌های بدن‌سازی و تناسب‌اندام ممتاز شهر مشهد ارتباط دارد. بازاریابی اجتماعی با رفتار مشتریان و ارزش ویژه نام تجاری باشگاه‌های بدن‌سازی و تناسب‌اندام ممتاز شهر مشهد ارتباط دارد. علاوه بر این مشخص شد که بازاریابی حسی نیز با رفتار مشتریان و ارزش ویژه نام تجاری باشگاه‌های بدن‌سازی و تناسب‌اندام ممتاز شهر مشهد ارتباط دارد. در نهایت نتایج نشان داد که مدل معادلات ساختاری نقش بازاریابی اجتماعی و بازاریابی حسی با ارزش ویژه نام تجاری و رفتار مشتری باشگاه‌های بدن‌سازی و تناسب‌اندام ممتاز شهر مشهد از برازش مطلوبی برخوردار است.

کلمات کلیدی

, بازاریابی اجتماعی, بازاریابی حسی, ارزش ویژه نام تجاری, رفتار مشتری, باشگاه بدنسازی, تناسب اندام
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1097857,
author = {عصمت بزرگوار and غلامیان, جواد and طالب پور, مهدی and اویسی ثانی, فرزانه},
title = {مدل یابی معادلات ساختاری بازاریابی اجتماعی و بازاریابی حسی با ارزش ویژه نام تجاری و رفتار مشتری (مطالعه ی باشگاه‌های بدن‌سازی و تناسب‌اندام ممتاز شهر مشهد)},
booktitle = {سومین همایش ملی برند در ورزش},
year = {2023},
location = {ايران},
keywords = {بازاریابی اجتماعی، بازاریابی حسی، ارزش ویژه نام تجاری، رفتار مشتری، باشگاه بدنسازی، تناسب اندام},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T مدل یابی معادلات ساختاری بازاریابی اجتماعی و بازاریابی حسی با ارزش ویژه نام تجاری و رفتار مشتری (مطالعه ی باشگاه‌های بدن‌سازی و تناسب‌اندام ممتاز شهر مشهد)
%A عصمت بزرگوار
%A غلامیان, جواد
%A طالب پور, مهدی
%A اویسی ثانی, فرزانه
%J سومین همایش ملی برند در ورزش
%D 2023

[Download]