پژوهش های کاربردی روانشناختی, دوره (9), شماره (1), سال (2018-6) , صفحات (123-135)

عنوان : ( اثربخشی بسته آموزش بهوشیاری بر ارتقاء سطح توجه کودکان دارای اختالل کمتوجهی – بیشفعالی )ADHD) )

نویسندگان: ثنا نوری مقدم , سیدکاظم رسول زاده طباطبائی , نیما قربانی , علیرضا مرادی , افسانه صحت ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

دف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش بهوشیاری بر بهبود عملکرد توجه و تمرکز کودکان مبتال به اختالل نقص توجه- بیشفعالی است. طرح پژوهش از نوع شبهآزمایشی و به- صورت پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش کودکان 9-12 ساله بودند. نمونه مورد مطالعه شامل 30 کودک مبتال به اختالل بود که بهطور در دسترس انتخاب، و بهصورت تصادفی در گروه آزمایش و کنترل گماشته شدند. از مقیاس سنجش اختالل نقص توجه- بیشفعالی )IVA )و مجموعه آزمون سنجش عملکرد شناختی )PCAP )برای جمعآوری دادهها استفاده شد. گروه آزمایش 8 جلسه آموزش بهوشیاری را بهصورت هفتگی دریافت نمود. در حالی که گروه کنترل آموزشی دریافت نکرد. پس از 8 هفته نتایج نشان داد که آموزش بهوشیاری بر ارتقاء سطح توجه کودکان بیشفعال مؤثر بوده و کودکان در گروه آزمایش افزایش معناداری را در میزان توجه دیداری و توجه شنیداری و کنترل پاسخ نشان دادند

کلمات کلیدی

, اختالل نقص توجه –بیشفعالی, بهوشیاری
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1098302,
author = {ثنا نوری مقدم and رسول زاده طباطبائی, سیدکاظم and نیما قربانی and علیرضا مرادی and افسانه صحت},
title = {اثربخشی بسته آموزش بهوشیاری بر ارتقاء سطح توجه کودکان دارای اختالل کمتوجهی – بیشفعالی )ADHD)},
journal = {پژوهش های کاربردی روانشناختی},
year = {2018},
volume = {9},
number = {1},
month = {June},
issn = {2251-8126},
pages = {123--135},
numpages = {12},
keywords = {اختالل نقص توجه –بیشفعالی، بهوشیاری},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T اثربخشی بسته آموزش بهوشیاری بر ارتقاء سطح توجه کودکان دارای اختالل کمتوجهی – بیشفعالی )ADHD)
%A ثنا نوری مقدم
%A رسول زاده طباطبائی, سیدکاظم
%A نیما قربانی
%A علیرضا مرادی
%A افسانه صحت
%J پژوهش های کاربردی روانشناختی
%@ 2251-8126
%D 2018

[Download]