عنوان : ( تفاوت بازنمایی خود در زندگی معمولی و زندگی اینستاگرامی )
نویسندگان: مصطفی غنی زاده , غلامرضا صدیق اورعی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
شبکههای اجتماعی موجب به وجود آمدن شکل جدیدی از تعاملات و عناصر فرهنگی شدهاند. یکی از این عناصر ابراز خود و نمایش شخصیت خود است. جامعه شناسان درباره تعاملات روزمره و معمولی توصیفات و نظریات مفصلی ارائه دادهاند که نظریه نمایشی گافمن یکی از بهترین آنهاست. اما درباره نمایش خود در شکل جدید تعاملی در شبکههای اجتماعی هنوز نظریه مفصل و مستقلی ارائه نشده است. این نوشتار به دنبال آن است که با توصیف چگونگی نمایش خود و ابزارهای آن، تفاوتهای موجود بین نمایشِ خود در اینستاگرام و تعامل روزمره را نشان دهد. در این مسیر از روش نوین مردم نگاری اینترنتی استفاده شده است و با استفاده از پرسشنامه مورد تأیید کاربران قرار گرفته است. در پایان نیز تفاوتهای اصلی این دو نوع نمایش براساس عناصر اساسی آن با استفاده از مثال نمایش تئاتری و نمایش سینمایی بیان شده است. کلیدواژهِ دستورِ زبانِ اجراهای اینستاگرامی \\\\\\\"لذت بصری\\\\\\\" است که موجب شکل گیری روالهای اجرایی نمایشها میشود.
کلمات کلیدی
اینستاگرام مردم نگاری اینترنتی نمایش خود فرهنگِ شبکهِ اجتماعی لذت بصری@article{paperid:1098307,
author = {غنی زاده, مصطفی and صدیق اورعی, غلامرضا},
title = {تفاوت بازنمایی خود در زندگی معمولی و زندگی اینستاگرامی},
journal = {مطالعات فرهنگی و ارتباطات},
year = {2023},
volume = {19},
number = {70},
month = {May},
issn = {2008-5575},
pages = {173--201},
numpages = {28},
keywords = {اینستاگرام مردم نگاری اینترنتی نمایش خود فرهنگِ شبکهِ اجتماعی لذت بصری},
}
%0 Journal Article
%T تفاوت بازنمایی خود در زندگی معمولی و زندگی اینستاگرامی
%A غنی زاده, مصطفی
%A صدیق اورعی, غلامرضا
%J مطالعات فرهنگی و ارتباطات
%@ 2008-5575
%D 2023