بیستمین کنفرانس بین المللی مدیریت , 2024-02-20

عنوان : ( مدل مفهومی نقش تعدیل‌گری تصویر فروشگاه بر تاثیر بازاریابی حسی و دلبستگی عاطفی )

نویسندگان: سیده مریم ساداتی , فریبرز رحیم نیا , علیرضا حدادیان ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

در دنیای امروز، به دلیل فضای رقابتی و پویا، سرعت پیشرفت‌‌ها و افزایش آگاهی مشتریان از محصولات، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های سازمان‌ها و صنایع، وفاداری مشتریان به برند می‌باشد. وفاداری به برند نه تنها به معنای خرید مداوم مشتریان است، بلکه شامل نگرش مثبت، اعتقادات، اعتماد و تعاملات متقابل بین مشتری و برند می‌باشد و تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد و موفقیت برند دارد. بدین ترتیب، بررسی وفاداری به برند و عوامل تاثیرگذار بر آن اهمیتی بیش از پیش یافته است. یکی از عوامل مهم در ایجاد وفاداری به برند، بازاریابی حسی می‌باشد که تلاش می‌کند از محصولات و خدمات داخل و خارج از مجموعه برای تقویت احساسات مصرف‌کنندگان استفاده کند و سعی دارد با تحریک یکی از یا ترکیبی از حواس انسان (بویایی، بینایی، شنوایی، چشایی و لامسه)، رابطه‌ی بین برند و مشتری را عمیق‌‌تر کند. دلبستگی عاطفی نیز به‌دنبال این است که پیوندهای احساسی ایجاد شده از طریق بازاریابی حسی در ذهن مصرف‌کننده را تقویت کرده و تمایلات مصرف‌کنندگان را برای تعهد یا حفظ رابطه بر‌انگیزد و درنهایت منجر به وفاداری به برند شود. همچنین، در نظر گرفتن تصویر فروشگاه به عنوان تعدیل‌کننده رابطه‌ی بازاریابی حسی و دلبستگی عاطفی، می‌تواند موجب تأثیرگذاری بر احساسات مصرف‌کنندگان و افزایش احتمال خرید و وفاداری به برند شود. لذا برای دست‌یابی به موفقیت و بقا سازمان‌ها، می‌بایست روابط بین بازاریابی حسی، دلبستگی عاطفی و تصویر فروشگاه مورد توجه قرار گیرد.

کلمات کلیدی

, بازاریابی حسی, تصویر فروشگاه, دلبستگی عاطفی, وفاداری به برند
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1098442,
author = {ساداتی, سیده مریم and رحیم نیا , فریبرز and حدادیان, علیرضا},
title = {مدل مفهومی نقش تعدیل‌گری تصویر فروشگاه بر تاثیر بازاریابی حسی و دلبستگی عاطفی},
booktitle = {بیستمین کنفرانس بین المللی مدیریت},
year = {2024},
location = {تهران, ايران},
keywords = {بازاریابی حسی، تصویر فروشگاه، دلبستگی عاطفی، وفاداری به برند},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T مدل مفهومی نقش تعدیل‌گری تصویر فروشگاه بر تاثیر بازاریابی حسی و دلبستگی عاطفی
%A ساداتی, سیده مریم
%A رحیم نیا , فریبرز
%A حدادیان, علیرضا
%J بیستمین کنفرانس بین المللی مدیریت
%D 2024

[Download]