چهارمین کنفرانس بین المللی نوآوری در مدیریت کسب و کار و اقتصاد , 2024-02-19

عنوان : ( بررسی تاثیر بازاریابی حسی بر وفاداری به برند با نقش واسط دلبستگی عاطفی به برند )

نویسندگان: سیده مریم ساداتی , فریبرز رحیم نیا , علیرضا حدادیان ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

در عصر حاضر، تمامی صنایع با سرعت فزاینده‌ای در حال پیشرفت هستند و فضای رقابتی پیچیده‌ای را تجربه می‌کنند. در محیط‌های تجاری، مشتریان در معرض انتخاب تعداد زیادی برند قرار گرفته‌اند و این امر موجب شده است آن‌ها به راحتی به سمت تغییر برند سوق یابند. علاوه بر این، آگاهی آن‌ها نسبت به بازار و دسترسی به اطلاعات سبب شده است تا وفاداری کمتری نسبت به برند داشته باشند. با توجه به این شرایط، وفاداری به برند یکی از چالش‌ها و ضروریات مهم برای بقا و مزیت رقابتی صاحبان برند می‌باشد. آن‌ها به‌منظور تضمین سهم بازار، کاهش هزینه‌های بازاریابی، افزایش خرید در آینده، افزایش قدرت سازمان، کاهش حساسیت به قیمت و همچنین افزایش درآمد نسبت به رقبا که از نتایج وفاداری به برند است، به‌طور مداوم برای ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان و افزایش وفاداری نسبت به برند و عوامل تاثیرگذار بر آن تلاش می‌کنند. بازاریابی حسی، یکی از عوامل تاثیرگذار بر وفاداری به برند شناخته شده است که موجب می‌شود مشتری درک و احساس بهتری نسبت به کالا و خدمات داشته باشد و از طریق توصیه‌های فردی به تبلیغات دهان به دهان بپردازد و در نهایت تبدیل به یک مشتری حامی و وفادار به برند شود. از سوی دیگر، هنگامی که مشتریان نسبت به یک برند دلبستگی عاطفی دارند نوعی وفاداری را ارائه می‌دهند و تمایل برای فداکاری به برند در آن‌ها افزایش می‌یابد. لذا دلبستگی عاطفی به‌عنوان یکی دیگر از عوامل مهم جهت دستیابی به وفاداری شناخته می‌شود

کلمات کلیدی

, بازاریابی حسی, دلبستگی عاطفی, وفاداری به برند
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1098444,
author = {ساداتی, سیده مریم and رحیم نیا , فریبرز and حدادیان, علیرضا},
title = {بررسی تاثیر بازاریابی حسی بر وفاداری به برند با نقش واسط دلبستگی عاطفی به برند},
booktitle = {چهارمین کنفرانس بین المللی نوآوری در مدیریت کسب و کار و اقتصاد},
year = {2024},
location = {ايران},
keywords = {بازاریابی حسی، دلبستگی عاطفی، وفاداری به برند},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی تاثیر بازاریابی حسی بر وفاداری به برند با نقش واسط دلبستگی عاطفی به برند
%A ساداتی, سیده مریم
%A رحیم نیا , فریبرز
%A حدادیان, علیرضا
%J چهارمین کنفرانس بین المللی نوآوری در مدیریت کسب و کار و اقتصاد
%D 2024

[Download]