عنوان : ( تحلیل تاثیر کیفیت وب سایت بر شهرت دانشگاه با در نظر گرفتن نقش رفتار خلق ارزش مشترک با دانشو و تصویر دانشگاه فردوسی مشهد )
نویسندگان: مریم ودیعی نوقابی , وجیهه هوشیار ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف تحلیل تاثیر کیفیت وب سایت بر شهرت دانشگاه با در نظر گرفتن نقش رفتار خلق ارزش مشترک با دانشجو و تصویر دانشگاه فردوسی مشهد انجام گرفت. روش پژوهش: در این پژوهش کمی، دادهها با استفاده از پرسشنامه استاندارد فرودی و همکاران (٢٠١٩) در میان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد پخش گردید و در نهایت براساس فرمول کوکران تعداد ٣٨٤ پرسشنامه قابل قبول به دست آمد. جهت بررسی پایایی پرسشنامه ها از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و برای سنجش روایی، از روایی سازه و روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده گردید که مقادیر به دست آمده، نشان دهنده پایایی و روایی مناسب پرسشنامه ها بود. تجزیه و تحلیل دادهها با روش مدلیابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزارهای 22SPSS و Smart 2PLS انجام پذیرفت. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد ویژگیها و برنامههای وبسایت بر رفتارهای مشارکتی و شهروندی دانشجویان تاثیر مثبت و معناداری دارد. رفتارهای مشارکتی و شهروندی دانشجویان نیز بر تصویر دانشگاه فردوسی تاثیر معناداری دارد. همچنین تصویر دانشگاه بر شهرت دانشگاه فردوسی مشهد تاثیر مثبت و معناداری دارد. نقشهای میانجی رفتارهای مشارکتی و شهروندی دانشجویان و تصویر دانشگاه فردوسی مشهد نیز در پژوهش حاضر مورد تایید قرار گرفت. نتیجهگیری: یافتههای پژوهش نشان میدهد که وبسایت عامل مهمی در شهرت یک سازمان به ویژه دانشگاه میباشد. تلاش در جهت افزایش ویژگیهای وب سایت مانند طراحی منحصر به فرد، محتوای ارزشمند، دسترسی راحت و ... اقدام ارزشمندی در جهت بهبود کیفیت وبسایت میباشد که نقش موثری در جلب رضایت کاربران دارد. البته بایستی به این مهم نیز اشاره کرد که وب سایت مواردی مانند تولید دانش، ایجاد رتبه و ارزش و نمایی از کیفیت آن نهاد را نیز نشان میدهد. .
کلمات کلیدی
, کیفیت وبسایت, رفتار خلق ارزش مشترک با دانشجو, تصویر برند, شهرت برند@article{paperid:1098947,
author = {ودیعی نوقابی, مریم and وجیهه هوشیار},
title = {تحلیل تاثیر کیفیت وب سایت بر شهرت دانشگاه با در نظر گرفتن نقش رفتار خلق ارزش مشترک با دانشو و تصویر دانشگاه فردوسی مشهد},
journal = {نامه آموزش عالی},
year = {2023},
volume = {16},
number = {63},
month = {September},
issn = {2008-4617},
pages = {129--152},
numpages = {23},
keywords = {کیفیت وبسایت، رفتار خلق ارزش مشترک با دانشجو، تصویر برند، شهرت برند},
}
%0 Journal Article
%T تحلیل تاثیر کیفیت وب سایت بر شهرت دانشگاه با در نظر گرفتن نقش رفتار خلق ارزش مشترک با دانشو و تصویر دانشگاه فردوسی مشهد
%A ودیعی نوقابی, مریم
%A وجیهه هوشیار
%J نامه آموزش عالی
%@ 2008-4617
%D 2023