عنوان : ( تأثیرگذاری رویدادهای ورزشی بینالمللی بر برند شهری (مورد مطالعه: شهرستان بجنورد) )
نویسندگان: احمد نظری ترشیزی , مهدی طالب پور , رضا حیدری , فائزه سعدابادی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
چکیده هدف پژوهش حاضر تأثیرگذاری رویدادهای ورزشی بینالمللی بر برند شهری بود. روش پژوهش شبه تجربی و از نوع کاربردی و شامل یک مرحله پیش آزمون و یک مرحله پس آزمون بود. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد برند شهری مریلس و همکاران (2009) بود. روش اجرا به این صورت بود که ابتدا بین یک گروه از افراد که به محل برگزاری مسابقات نرفته بودند، پرسشنامه برند شهری توزیع شد (گروه کنترل) سپس با رفتن به محل برگزاری مسابقات کشتی جام باشگاههای جهان در بجنورد، ابتدا پرسشنامه بین تماشاچیان پخش شد و از آنها خواسته شد به پرسشنامه برند شهری پاسخ دهند و یک هفته بعد از اتمام مسابقات، دوباره به همان پرسشنامه پاسخ دادند. تعداد 90 نفر از افراد به صورت در دسترس در سه گروه که 30 نفر به عنوان گروه به پرسشنامه پاسخ دادند. از آزمون کلموگروف اسمیرنوف، آنوای یک راهه و تی زوجی برای مقایسه پیش آزمون و پس آزمون گروه ها استفاده شد. یافته ها نشان داد بین نمرات برند شهری گروه کنترل و گروه گردشگران تفاوت معنی داری وجود ندارد اما در گروه افراد بومی بین پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معناداری مشاهده شد. در نتیجه میتوان بیان کرد که رویدادهای کوچک در بین گروه علاقه مند به آن رویداد ورزشی حس تعلق بیشتر به شهر و احساس رضایت درونی منجر خواهد شد پس مهم است که شهرهای کوچکتر از این فرصت استفاده کنند و با دریافت حق میزبانی مسابقات ورزشی مختلف در ارتقا برند شهر خود گام بردارند و از مزایای آن بهره مند شوند.
کلمات کلیدی
برند شهری رویداد ورزشی گردشگران جوامع محلی بجنورد@article{paperid:1099339,
author = {نظری ترشیزی, احمد and طالب پور, مهدی and حیدری, رضا and سعدابادی, فائزه},
title = {تأثیرگذاری رویدادهای ورزشی بینالمللی بر برند شهری (مورد مطالعه: شهرستان بجنورد)},
journal = {مطالعات بازاریابی ورزشی},
year = {2022},
volume = {3},
number = {1},
month = {June},
issn = {2783-0535},
pages = {172--195},
numpages = {23},
keywords = {برند شهری رویداد ورزشی گردشگران جوامع محلی بجنورد},
}
%0 Journal Article
%T تأثیرگذاری رویدادهای ورزشی بینالمللی بر برند شهری (مورد مطالعه: شهرستان بجنورد)
%A نظری ترشیزی, احمد
%A طالب پور, مهدی
%A حیدری, رضا
%A سعدابادی, فائزه
%J مطالعات بازاریابی ورزشی
%@ 2783-0535
%D 2022