دومین کنفرانس ملی فناوری های نوین دامپزشکی , 2024-09-05

عنوان : ( پیشرفت های اخیر در روش های تشخیصی نماتوهای دستگاه گوارشی جهت بررسی مقاومت داروی ضدانگلی و اپیدمیولوژی کرم های گوارشی )

نویسندگان: حسن برجی , سهیل صدر , مهدی سروشیان فر ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

نماتود های گوارشی در دام ها دارای اثرات اقتصادی عمده ای در سراسر جهان هستند. تشخیص دقیق و سریع زیربنای تشخیص و درمان و کنترل انگل، و نظارت بر مقاومت داروهای ضدانگلی در نماتودهای دستگاه گوارش نشخوارکنندگان است که در حال حاضر یک نگرانی عمده در سراسر جهان است. تکنیک‌های سنتی، که می‌توانند زمان‌بر و پرزحمت باشند، هیچ پیشرفت فنی قابل‌توجهی را تجربه نکرده‌اند. از آنجایی که تخم‌ها و لاروهای جنس‌ها و گونه‌های متعددی از نماتودها که دام‌ها را آلوده می‌کنند فاقد ویژگی‌های مورفولوژیکی متمایز هستند، روش‌های سنتی معمولاً قادر به تشخیص گونه‌ها یا حتی جنس‌های خاص در حیوان زنده نیستند و انجام مطالعات قابل اعتماد در مورد بیولوژی را به چالش می‌کشد. اپیدمیولوژی و بوم شناسی انگل ها، مگر اینکه تحقیقات پس از مرگ پرهزینه و پر زحمت انجام شود. این وضعیت همچنین تحقیقات مربوط به وقوع و توزیع AR در نماتودهای قوی دام را که نشان دهنده یک مشکل جهانی است، مختل کرده است. هدف از این ارائه خلاصه کردن تکنیک‌های تشخیصی مرسوم و محدودیت‌های آنهاست. بررسی روش‌های کلیدی ایمونولوژیک و مولکولی-تشخیصی و پیشرفت‌های اخیر در توسعه فناوری‌های پیشرفته، و پیامدهای آن‌ها برای تحقیقات اپیدمیولوژیک و کنترل بیماری‌های انگلی.

کلمات کلیدی

, انگل, کرم ها, مقاومت دارویی, تشخیص مولکولی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1099927,
author = {برجی, حسن and صدر, سهیل and سروشیان فر, مهدی},
title = {پیشرفت های اخیر در روش های تشخیصی نماتوهای دستگاه گوارشی جهت بررسی مقاومت داروی ضدانگلی و اپیدمیولوژی کرم های گوارشی},
booktitle = {دومین کنفرانس ملی فناوری های نوین دامپزشکی},
year = {2024},
location = {آمل, ايران},
keywords = {انگل، کرم ها، مقاومت دارویی، تشخیص مولکولی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T پیشرفت های اخیر در روش های تشخیصی نماتوهای دستگاه گوارشی جهت بررسی مقاومت داروی ضدانگلی و اپیدمیولوژی کرم های گوارشی
%A برجی, حسن
%A صدر, سهیل
%A سروشیان فر, مهدی
%J دومین کنفرانس ملی فناوری های نوین دامپزشکی
%D 2024

[Download]