عنوان : ( مروری بر کاربست نظریه هوش چندگانه گاردنر در آموزش ریاضیات )
نویسندگان: حسین جعفری ثانی , مهدی جهانی محمودی ,
چکیده
بسیاری از معلمان به دنبال راهبردهای آموزشی برای مؤثرتروکارآمدترکردن یادگیری ریاضیات برای دانش آموزان هستند. مشکلی که معلمان با آن روبرو هستند، نحوه استفاده از روشهای جدید تدریس و آموزش آسان مفاهیم ریاضیات به کودکان است. یکی از تئوری های کارآمددرآموزش ریاضیات به کودکان، استفاده از نظریه هوشهای چندگانۀگاردنرمی باشد. باتوجه به استفاده از مهارتهای شناختی با رویکرد سازنده گرایی در آموزش ریاضی، به استفاده از تلفیق کارکردهای هوش چندگانه گاردنرتوجه ویژهای برای آموزش مفاهیم ریاضی شده است و مطالعات متعددی درزمینۀ تأثیر این نوع از هوشها در آموزش اثربخش انجامشده است. پژوهش حاضر با بررسی متون منتشرشده در پایگاههای اطلاعاتی Sid,Civilica,Ganj,Noormags,Magiran,Google Scholar انجام شد. نتایج مطالعات مختلف در مورد کاربرد نظریه گاردنردرآموزش نشان داده استفاده از هوشهای چندگانه درفرآیندحل یادگیری در محیطهای آموزشی مختلف بهطور قابلتوجهی روند یادگیری دانش آموزان بهبود یافت. و روشهای مختلف تدریس منجر به درک بهترانش آموزان و افزایش علاقهمندیشان گردید. تحقیق حاضر به بررسی تأثیر استفاده از هوشهای چندگانه گاردنردرآموزش ریاضی بر یادگیری دانشآموزان میپردازد. در این پژوهش، معلمان از تلفیقی از روشهای آموزشی مبتنی بر هوشهای مختلف برای تدریس مفاهیم ریاضی به دانشآموزان با سبکهای یادگیری متفاوت استفاده کردند. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که استفاده از هوشهای چندگانه گاردنرتوجه در آموزش ریاضی میتواند رویکردی مؤثر برای ارتقای یادگیری دانشآموزان باشد. این روش به معلمان کمک میکند تا به طورموثرتری به نیازهای فردی دانشآموزان پاسخ دهند، انگیزه آنها را افزایش دهند و به آنها دررسیدن به پتانسیل کامل خود کمک کنند. باتوجه به یافتههای این پژوهش، پیشنهاد میشود که معلمان از هوشهای چندگانه گاردنردربرنامههای درسی خود استفاده کنند.
کلمات کلیدی
, ریاضیات, هوشهای چندگانه گاردنر, آموزش, یادگیری@inproceedings{paperid:1101062,
author = {جعفری ثانی, حسین and جهانی محمودی, مهدی},
title = {مروری بر کاربست نظریه هوش چندگانه گاردنر در آموزش ریاضیات},
booktitle = {اولین همایش ملی مدار معلمی: رویکردها و چالشها},
year = {2024},
location = {آمل, ايران},
keywords = {ریاضیات،هوشهای چندگانه گاردنر، آموزش،یادگیری},
}
%0 Conference Proceedings
%T مروری بر کاربست نظریه هوش چندگانه گاردنر در آموزش ریاضیات
%A جعفری ثانی, حسین
%A جهانی محمودی, مهدی
%J اولین همایش ملی مدار معلمی: رویکردها و چالشها
%D 2024