مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی, دوره (14), شماره (46), سال (2024-10) , صفحات (87-109)

عنوان : ( تدوین پرسش‌نامه آگاهی معلمان از نارساخوانی و بررسی روایی سازه آن )

نویسندگان: ناصر رنجبر , حسن سودمند افشار , بهزاد قنسولی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

نارسا خوانی رایج ترین اختلال یادگیری در کودکان مدرسه است که با اختلال در رشد و پیشرفت مهارت خواندن توصیف می شود. این پژوهش روایی سازه ای پرسشنامه آگاهی معلمان از نارساخوانی را می سنجد. 416 معلم ابتدایی در خراسان رضوی مورد مطالعه قرار گرفت. با کمک از تحلیل عاملی اکتشافی، داده ها نشان می دهد که مشکلات واژگانی، نداشتن تمرکز و مشکلات رمزگشایی واژگان در میان دانش آموزان و نیز دانش معلمان از مشکلات مربوط به سطح پایین پردازش عوامل اصلی موجود در این آزمون هستند. این پرسشنامه دارای روایی و پایایی مناسب برای به کارگیری در مطالعات آینده است.

کلمات کلیدی

, آگاهی معلمان, روایی سازه, تحلیل عاملی, نارساخوانی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1101385,
author = {ناصر رنجبر and حسن سودمند افشار and قنسولی, بهزاد},
title = {تدوین پرسش‌نامه آگاهی معلمان از نارساخوانی و بررسی روایی سازه آن},
journal = {مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی},
year = {2024},
volume = {14},
number = {46},
month = {October},
issn = {2476-2865},
pages = {87--109},
numpages = {22},
keywords = {آگاهی معلمان، روایی سازه، تحلیل عاملی، نارساخوانی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T تدوین پرسش‌نامه آگاهی معلمان از نارساخوانی و بررسی روایی سازه آن
%A ناصر رنجبر
%A حسن سودمند افشار
%A قنسولی, بهزاد
%J مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
%@ 2476-2865
%D 2024

[Download]