چهارمین همایش بین المللی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان , 2025-02-18

عنوان : ( فرایند های شکل‌گیری اضطراب در کودکان دارای ADHD )

نویسندگان: سکینه سلطانی کوهبنانی , سیده سمانه حسینی فر ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

از آن جایی که بیش از یک‌چهارم از کودکان با اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی (ADHD) معیارهای تشخیصی یک اختلال اضطرابی را هم دارا هستند. آنچه تاکنون درباره هم‌زمانی ADHD و اضطراب در کودکان شناخته شده است، و عوامل زیربنایی مرتبط با شکل‌گیری اضطراب در کودکان دارای ADHD بررسی و مسیرهای آینده و پیامدهای بالینی برای پیشگیری و شناسایی شکل‌گیری اضطراب در کودکان دارای ADHD بحث می‌شود . به این شرح که برخی از ویژگی‌های مرتبط با ADHD (مانند کنترل ارادی پایین و بی‌نظمی هیجانی) و همچنین عوامل بین‌فردی مختلف مرتبط با ADHD (مانند روابط ضعیف با والدین، معلمان و همسالان) یک چرخه بازخورد منفی را تشکیل می‌دهند که حساسیت به اضطراب را در زیرمجموعه‌ای از کودکان دارای ADHD افزایش می‌دهد. مطالعات موجود نیز ارتباطات متقابل بین این ویژگی‌های مرتبط و عوامل بین‌فردی را تأیید می‌کنند. که درک بیشتر از تعامل بین این عوامل مختلف می‌تواند به شناسایی زیرمجموعه‌ای از کودکان دارای ADHD که در معرض خطر ابتلا به اضطراب هستند کمک کند و دقت تلاش‌ها در زمینه پیشگیری، ارزیابی و درمان این کودکان را افزایش دهد.

کلمات کلیدی

, اختلال نقص‌توجه بیش‌فعالی, اضطراب, کودکان
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1101606,
author = {سلطانی کوهبنانی, سکینه and حسینی فر, سیده سمانه},
title = {فرایند های شکل‌گیری اضطراب در کودکان دارای ADHD},
booktitle = {چهارمین همایش بین المللی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان},
year = {2025},
location = {اردبیل, ايران},
keywords = {اختلال نقص‌توجه بیش‌فعالی، اضطراب، کودکان},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T فرایند های شکل‌گیری اضطراب در کودکان دارای ADHD
%A سلطانی کوهبنانی, سکینه
%A حسینی فر, سیده سمانه
%J چهارمین همایش بین المللی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
%D 2025

[Download]