عنوان : ( بررسی تأثیر ارتباطات تجاری بر عملکرد تجاری با نقش میانجی دانش تجاری و بین المللی سازی برند (مورد مطالعه: صادر کنندگان زعفران در مشهد) )
نویسندگان: سمانه صادقیان ,
چکیده
هدف این تحقیق بررسی تأثیر ارتباطات تجاری بر عملکرد تجاری با نقش میانجی دانش تجاری و بین المللی سازی برند (مورد مطالعه: صادر کنندگان زعفران در مشهد) بوده است. برای بررسی این موضوع صادرکنندگان زعفران در مشهد به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند که 434 نفر بودند، که تعداد نمونه بر اساس جدول مورگان 204 نفر در نظر گرفته شد که به روش در دسترس نمونه گیری انجام گرفت. در این تحقیق روایی محتوا به کمک نظر اساتید تایید شده است. اعتبار پرسشنامه از طریق روایی سازه و پایایی بررسی گردیده است. روش تحلیل بارهای عاملی تاییدی برای روایی سازه و آلفای کرونباخ برای پایایی پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفته است. برای بررسی فرضیه ها از مدلیابی معادلات ساختاری توسط نرم افزار اسمارت پی ال اس 3 استفاده شده است. براساس نتایج به دست آمده ارتباطات تجاری بر عملکرد تجاری، دانش تجاری و بین المللی سازی برند تاثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین افزایش دانش تجاری و بین المللی سازی برند سبب بهبود عملکرد تجاری می شود. در این تحقیق نقش میانجی دانش تجاری و بین المللی سازی برند تایید شده است.
کلمات کلیدی
, ارتباطات تجاری, عملکرد تجاری, دانش تجاری, بین المللی سازی برند, صادرکنندگان زعفران در مشهد.@inproceedings{paperid:1101669,
author = {صادقیان, سمانه},
title = {بررسی تأثیر ارتباطات تجاری بر عملکرد تجاری با نقش میانجی دانش تجاری و بین المللی سازی برند (مورد مطالعه: صادر کنندگان زعفران در مشهد)},
booktitle = {دومین همایش ملی بازاریابی نوین},
year = {2024},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {ارتباطات تجاری، عملکرد تجاری، دانش تجاری، بین المللی سازی برند، صادرکنندگان زعفران در مشهد.},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی تأثیر ارتباطات تجاری بر عملکرد تجاری با نقش میانجی دانش تجاری و بین المللی سازی برند (مورد مطالعه: صادر کنندگان زعفران در مشهد)
%A صادقیان, سمانه
%J دومین همایش ملی بازاریابی نوین
%D 2024