هشتمین همایش ملی دانشجویی علوم ورزشی , 2024-05-15

عنوان : ( طراحی مدل تاثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری باشگاه های فوتسال بانوان با توجه به فرهنگ نوآوری )

نویسندگان: جواد غلامیان , مریم حیدری , حوریه قنبری ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چکیده تحقیق مقدمه: درهم تنیدگی و افزایش نیروها و عوامل تعیین کننده در بازار، حضور رقبای قدرتمند متعدد، همچنین تغییر بی وقفه و مداوم سلایق مشتریان و بالا رفتن سطح انتظارات آنها، باشگاه های ورزشی را با مخاطرات و چالش های عمیقی روبرو نموده است. که به نظر فرهنگ نوآوری می تواند بر عملکرد تجاری تاثیرگذار باشد. از این رو هدف این پژوهش طراحی مدل تاثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری با توجه به فرهنگ نوآوری بود. روش شناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا به صورت میدانی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه سرپرستان و مربیان و سرمایه گذاران واحدهای مختلف باشگاه های فوتسال بانوان در سطح شهر مشهد بود که 80 پرسشنامه در باشگاه های فوتسال سایپا، طیرانی، طیبی، مهراد، مهاجر نوین، پرسپولیس، هیات فوتبال خراسان رضوی، آکادمی امید ویرانی و چند باشگاه دیگر نیز که به صورت مقطعی در تورنمنت های مختلف شرکت می‌کنند توزیع و جمع آوری شد. ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش سه پرسشنامه بازارگرایی نرور و اسلاتر، عملکرد تجاری هالی و همکاران (2003) و فرهنگ نوآوری دابنی (2008) می باشد. نتایج: نتایج با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد بازارگرایی و مولفه های آن و همچنین فرهنگ نوآوری و مولفه‌های آن رابطه مثبتی با عملکرد تجاری داشتند. نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که فرهنگ نوآوری می تواند بیش از نیمی از تغییرات متغیر عملکرد تجاری را پیش بینی کند و میزان فرهنگ نوآوری از بازارگرایی به منظور پیش بینی عملکرد تجاری در سطح بالاتری قرار داشت. نتیجه گیری: به نظر می رسد توجه به بازار و نیازهای روز مشتریان و در نتیجه نوآوری در خدمات می تواند منجر به عملکرد تجاری مطلوب در باشگاه‌های فوتسال بانوان مشهد شود.

کلمات کلیدی

, بازارگرایی, عملکرد تجاری, فرهنگ نوآوری, باشگاه فوتسال, بانوان
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1101709,
author = {غلامیان, جواد and مریم حیدری and حوریه قنبری},
title = {طراحی مدل تاثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری باشگاه های فوتسال بانوان با توجه به فرهنگ نوآوری},
booktitle = {هشتمین همایش ملی دانشجویی علوم ورزشی},
year = {2024},
location = {تهران, ايران},
keywords = {بازارگرایی، عملکرد تجاری، فرهنگ نوآوری، باشگاه فوتسال، بانوان},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T طراحی مدل تاثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری باشگاه های فوتسال بانوان با توجه به فرهنگ نوآوری
%A غلامیان, جواد
%A مریم حیدری
%A حوریه قنبری
%J هشتمین همایش ملی دانشجویی علوم ورزشی
%D 2024

[Download]