پژوهش های روانشناسی اجتماعی, دوره (14), شماره (56), سال (2025-2) , صفحات (33-46)

عنوان : ( نقش خودپنداره و بهزیستی مدرسه در میزان خشم دانش‌آموزان پسر )

نویسندگان: زهرا حسین زاده ملکی , مهسا قانع , بهناز شیدعنبرانی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

نارسایی کنش های اجرایی نقش مهمی در مشکلات سلامت جسمانی و روان شناختی دانشجویان دارد. پژوهش حاضر به بررسی همبستگی کانونی نارسایی کنش های اجرایی و سلامت روان دانشجویان دختر پرداخت. طرح پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی، در سال 1402 با جامعه آماری شامل دانشجویان دختر شهر مشهد انجام شد و از طریق شیوه نمونه گیری در دسترس ۱۶۰ نفر انتخاب شدند. جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسش نامه نارسایی کنش های اجرایی بارکلی (BDEFS) و چک لیست نشانه های اختلال های روانی (SCL -90) صورت گرفت. داده های جمع آوری شده نیز با استفاده از یافته های توصیفی و تحلیل همبستگی کانونی برای بررسی روابط میان دو مجموعه متغیر پیش بین (نارسایی کنش های اجرایی) و ملاک (نشانه های اختلال های روانی) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد نارسایی کنش های اجرایی با اشکال متعدد آسیب شناسی روانی مرتبط هستند. بنابراین کنش های اجرایی ممکن است یک هدف مهم برای برنامه‌ها و مداخلات پیشگیری از آسیب‌شناسی روانی باشد.

کلمات کلیدی

, خشم, خودپنداره, بهزیستی مدرسه, پسران نوجوان
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1101802,
author = {حسین زاده ملکی, زهرا and قانع, مهسا and شیدعنبرانی, بهناز},
title = {نقش خودپنداره و بهزیستی مدرسه در میزان خشم دانش‌آموزان پسر},
journal = {پژوهش های روانشناسی اجتماعی},
year = {2025},
volume = {14},
number = {56},
month = {February},
issn = {2251-8002},
pages = {33--46},
numpages = {13},
keywords = {خشم، خودپنداره، بهزیستی مدرسه، پسران نوجوان},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T نقش خودپنداره و بهزیستی مدرسه در میزان خشم دانش‌آموزان پسر
%A حسین زاده ملکی, زهرا
%A قانع, مهسا
%A شیدعنبرانی, بهناز
%J پژوهش های روانشناسی اجتماعی
%@ 2251-8002
%D 2025

[Download]