دومین همایش ملی بازاریابی ( رویکرد نوین) , 2024-10-29

عنوان : ( بررسی اثر تاثیر اطلاعاتی و تاثیر عملی بر قصد گردشگری سلامت جوانان با واسط ارزش درک شده )

نویسندگان: مجتبی پورسلیمی , بهاره کلیدری , یگانه گلمکانی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین صنایع جهان، در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در بخش‌های مختلف خود، به ویژه گردشگری سلامت، داشته است. این مطالعه با هدف بررسی تأثیرات اطلاعاتی و عملی گروه‌های مرجع بر قصد گردشگری سلامت جوانان، نقش ارزش درک شده به عنوان متغیر میانجی را تحلیل می‌کند. گردشگری سلامت به عنوان یکی از پررونق‌ترین بخش‌های گردشگری جهانی، نقشی حیاتی در بهبود سلامت جسمی و روانی افراد ایفا می‌کند و توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب کرده است. با توجه به تغییرات سبک زندگی و اهمیت فزاینده سلامت در میان جوانان، این تحقیق به بررسی عوامل روانشناختی که بر تصمیم‌گیری‌های آنها تأثیر می‌گذارند، پرداخته است. بر اساس مدل محرک-ارگانیسم-پاسخ (SOR)، تأثیرات اطلاعاتی و عملی به عنوان محرک‌های خارجی عمل کرده و از طریق ارزش درک شده، تمایل جوانان به مشارکت در گردشگری سلامت را افزایش می‌دهند. نتایج نشان می‌دهد که تأثیرات اطلاعاتی به واسطه ارائه اطلاعات معتبر و کاهش عدم قطعیت، بیشترین تأثیر را بر تمایل جوانان به گردشگری سلامت دارند. همچنین، تأثیرات عملی از طریق فشارهای اجتماعی و مطابقت با انتظارات گروه‌های مرجع نقش مهمی در تقویت این تمایل ایفا می‌کنند. ارزش درک شده به عنوان یک متغیر میانجی، نه تنها تمایل به گردشگری سلامت را افزایش می‌دهد، بلکه نقش اساسی در کاهش نگرانی‌های جوانان در مورد هزینه‌ها و ارزش خدمات گردشگری سلامت دارد. این مطالعه با شناسایی راه‌های افزایش تمایل جوانان به گردشگری سلامت، به بهبود استراتژی‌های بازاریابی و توسعه این صنعت کمک خواهد کرد و پیشنهادات مهمی برای بهره‌گیری از گروه‌های مرجع و ارتقاء ارزش درک شده توسط مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

کلمات کلیدی

, گردشگری سلامت, گروه مرجع, ارزش درک شده, قصد رفتاری, نظریه محرک_ارگانیسم_پاسخ
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1102394,
author = {پورسلیمی, مجتبی and کلیدری, بهاره and گلمکانی, یگانه},
title = {بررسی اثر تاثیر اطلاعاتی و تاثیر عملی بر قصد گردشگری سلامت جوانان با واسط ارزش درک شده},
booktitle = {دومین همایش ملی بازاریابی ( رویکرد نوین)},
year = {2024},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {گردشگری سلامت، گروه مرجع، ارزش درک شده، قصد رفتاری، نظریه محرک_ارگانیسم_پاسخ},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی اثر تاثیر اطلاعاتی و تاثیر عملی بر قصد گردشگری سلامت جوانان با واسط ارزش درک شده
%A پورسلیمی, مجتبی
%A کلیدری, بهاره
%A گلمکانی, یگانه
%J دومین همایش ملی بازاریابی ( رویکرد نوین)
%D 2024

[Download]